PUBLICITAT

Els pares demanen a la consellera poder parlar amb els avaluadors

  • Un informe relaciona la situació econòmica i social familiar amb el nivell dels alumnes
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Mares recullen firmes contra l'acomiadament de la mestra, a la sortida de l'escola d'Escaldes. Foto: TONY LARA

Els pares i mares dels alumnes de P4 de l'Escola Espanyola d'Escaldes-Engordany han redactat una carta per fer arribar aquesta setmana a la conselleria d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya a Andorra, i deixar clar de nou el seu rebuig a tot el procés d'avaluació negatiu que està vivint la seva professora. Les famílies lamenten el secretisme i la lentitud que ha mostrat la conselleria, concretament qui l'encapçala, Margarita Melis. Per evitar el que asseguren que és una injustícia i manca de transparència, sol·liciten a la carta poder reunir-se amb els tres membres de la comissió d'avaluació que ha de venir els propers dies provinent de Madrid, i que s'encarregarà de fer l'informe definitiu a Nati Sánchez.

Aquesta comissió d'avaluació no serà la mateixa que la que va efectuar l'informe negatiu uns mesos enrere, tot i que evidentment tindrà en compte el text a l'hora de prendre la decisió final. La resolució ha d'arribar abans del 30 de juny, i per tant, els pares han de saber si els seus fills tindran la mateixa professora l'any vinent abans d'acabar aquest curs escolar. Les famílies confien que si poden parlar amb els membres de la comissió podran deixar clar el seu suport a la professora i manifestar que l'avaluació negativa és «completament absurda i molt perjudicial per a tothom».

A la carta, les famílies manifesten el seu «suport absolut a la tasca» de Sánchez per la seva professionalitat i per «com de bé està ensenyant als nostres fills». També asseguren que l'allargament en el temps de tot aquest procés «tan injust i dilatat en el temps» suposa per a les famílies «patiment i dany moral».

RIQUESA AMB RENDIMENT ESCOLAR / D'altra banda, els pares també van voler mostrar ahir el seu malestar amb un text informatiu sobre l'escola escaldenca que es publica a la pàgina web del Ministeri d'Educació espanyol, elaborat per la conselleria. Es tracta d'un informe que avalua la situació de les famílies que porten els seus fills al centre escolar, així com el nivell pedagògic d'aquests infants. Entre d'altres elements, s'exposa que una minoria de famílies té un nivell econòmic baix, sobretot en casos de mares separades que només compten amb una nòmina per mantenir els seus fills.

També es lamenta que generalment, els pares dels alumnes tenen uns horaris de treball «llargs», que no coincideixen amb els del centre i que provoca que en «la majoria dels casos els caps de setmana i els períodes de vacances» els nens i nenes estiguin «sols a casa».

Els pares de P4 estan fent arribar aquest informe a tots els pares del centre perquè consideren una injustícia que es relacioni nivell econòmic o situació social amb el rendiment acadèmic dels alumnes. A més, es mostren en total desacord amb aquesta valoració.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT