PUBLICITAT

Llibres en espera dels nous dispositius digitals a classe

  • La ministra Suñé aposta pels ordinadors sempre que siguin un complement i mai per portar només un document de text bolcat
L. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El material pedagògic exposat, ahir al Centre de Congressos Foto: TONY LARA

Ordinadors a les aules sí, però de manera molt justificada. I mai per substituir els llibres tradicionals. Una postura que manté la ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé. Ahir ho va estimar així a la sisena Mostra de Material Pedagògic que es va celebrar al Centre de Congressos. «No volem que es bolqui el contingut dels llibres a l'ordinador», va refermar en contra de l'us de l'ordinador per cada un dels estudiants.

La mostra d'ahir es va presentar en un moment en que el discurs per com digitalitzar les aules encara és molt present. N'hi han moltes i diverses opinions en relació a com posar computadores a classe, mentre que el llibre de text de tota la vida encara hi és present.

El que va opinar Suñé és que s'ha d'estudiar com fer-ho i la manera més adient per portar la digitalització a les escoles, però com un model complementari.

La idea que la ministra té en relació a l'entrada digital dins l'educació està més en relació a materials complementaris. A l'ús de tabletes o altres dispositius per compaginar amb els llibres. Però mai a utilitzar l'ordinador per fer el mateix que es fa amb el llibre clàssic.

Tot i que la ministra va explicar que ja hi han llibres i materials didàctics adaptats a les noves tecnologies. Aixi, va destacar els materials digitals que actualment s'estan introduint al sistema andorrà amb el projecte Educand, i va assegurar que «es poden fer servir moltes eines» i que no han de ser un substitut, sinó que cal aprofitar la part positiva de cada material.

I és que els 25 expositors de la mostra pedagògica van voler presentar molts recursos digitals. Tot i que els documents adaptats a l'actualitat, enfocats sobretot als nous sistemes d'ensenyament per competències, van ser els principals protagonistes.

Pel que fa en aquests materials adaptats al sistema de competències, la ministra Suñé va valorar molt positivament l'esforç de les editorials per adaptar-s'hi. Va destacar que «no es tracta tant dels continguts de cada nivell com de la manera en què es presenten». Alguns dels llibres que es van presentar ja ofereixen els continguts basats en experiències quotidianes, per apropar-se així més als alumnes.

D'altra banda, la ministra també va valorat positivament que entre els diversos expositors que van participar a la mostra ha pogut comptar amb materials espanyols, francesos i també portuguesos. Com és habitual, la majoria dels llibres d'origen espanyol procedeixen de Catalunya, essent aquests els majoritaris. Els portuguesos eren, de l'altra banda, els menys visibles.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT