PUBLICITAT

Compromís dels comerciants a iniciar rebaixes el 15 de juny

  • Turisme destinarà 200.000 euros en una campanya informativa a Espanya i França
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Camp conversa amb els comerciants al costat del gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ahir. Foto: TONY LARA

Els comerciants van donar ahir el seu compromís a iniciar el període de rebaixes d'estiu el dia 15 de juny. Serà la primera vegada que el sector es posa d'acord en una data única per tirar endavant l'època de descomptes. Així es va acordar ahir en una reunió mantinguda al Govern, en el qual hi van participar el Ministeri de Turisme i Andorra Turisme.

La data establerta és un compromís fet per les nou associacions en representació de tots els comerços del país, sense rerefons d'obligació, ja que el Govern no disposa «d'armes legals» per penalitzar aquests establiments que decideixin avançar-se al 15 de juny, va reconèixer el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp. Els comerços sí que es podran fer descomptes aquestes setmanes, però de manera privada i sense promocionar-los amb cartells de rebaixes.

La data del 15 de juny s'ha fixat en consens entre els participants a aquestes trobades per tirar endavant una campanya de rebaixes. Comença en divendres ja que es fa coincidir amb la celebració de la segona edició de la braderie al Pas de la Casa. I s'ha decidit que sigui aquella setmana ja que és a la següent quan Madrid i França inicien els seus períodes de rebaixes. A Catalunya, aquestes comencen l'1 de juliol.

Camp va explicar que no s'ha establert un llindar de descomptes ni una tipologia d'ofertes, sinó que serà una opció lliure per a cada comerç. El que realment es pretén amb aquesta campanya, més que fer uns descomptes «més potents», és deixar clar el concepte que el Principat s'avança en les rebaixes respecte als seus països veïns.

campanya informativa / La primera campanya conjunta de rebaixes d'Andorra anirà acompanyada d'una acció de comunicació per part del Ministeri. S'hi destinaran 200.000 euros, dels quals 120.000 aniran destinats a Catalunya i a la Comunitat Valenciana, i 80.000 al sud de França – Tolosa i Perpinyà. Es tracta d'una campanya destinada a mitjans escrits –la imatge gràfica és la que es pot veure a la part esquerra d'aquesta notícia– i a la ràdio. Paral·lelanent, es faran baners per a les webs dels mitjans de comunicació dels dos països.

La campanya començarà a aparèixer als mitjans a partir del 8 de juny, i durarà 15 dies. El que són les rebaixes en sí es vol que durin almenys un mes.

El ministre va explicar que la inversió feta s'ha definit en funció del que encara quedava de pressupost després dels 900.000 euros destinats a la campanya de shopping del mes de maig, Alguna cosa es mou a Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT