PUBLICITAT

La UHA no veu amb bons ulls una nova associació hotelera

  • El seu director recorda que abans hi havien dos agrupacions i es van fusionar per agafar força
LUIS GARRIDO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Òscar Julián, director de la Unió Hotelera. Foto: TONY LARA

La decisió d'un grup d'hotelers locals de preparar la fundació d'una possible associació per defensar els seus drets no es veu amb bons ulls des de la Unió Hotelera (UHA). El seu director des d'aquest any, Òscar Julián, va manifestar ahir que «potser no és el millor instrument» per lluitar contra els problemes actuals del sector, com és la guerra de preus.

«La divisió no fa la força, sinó la unió, i voler dividir-se per combatre la guerra de preus no és el més adient», va manifestar Julián. Si bé aquest grup d'hotelers descontents ja va explicar que la seva idea no passa per crear una nova Unió Hotelera –ja que encara es volen representar amb aquesta–, el director de la UHA no considera que aquesta sigui una estratègia encertada. Si més no, tot el contrari.

Julián va recordar que abans de l'actual Unió Hotelera, en el passat la representació del sector ja estava separada en dos agrupacions. «Si després de cinc anys es va veure que era necessari fusionar-se en una sola associació, va ser per un motiu», en relació a la necessària Unió actual, de la que ell n'és director des d'aquest mes de maig. Tot i així, respecta que alguns hotelers «estiguin en discrepància».

Guerra de preus / Els empresaris interessats en crear una nova agrupació van reconèixer en privat que són un grup d'hotelers i volen crear aquest grup des de la vessant privada. «Després de l'abaratiment dels preus que viu el sector, hem de plantejar alguna fórmula per poder reclamar els nostres drets, ja que cada cop anem a menys», van declarar divendres.

Tot ve des de la «guerra de preus terrible» que està vivint el panorama hoteler andorrà. «A més, algunes polítiques públiques tampoc ajuden», es van lamentar.

Però Julián, des de la Unió Hotelera, explica que «la guerra de preus afecta a tothom», i que tot el sector és responsable. A més, des de la UHA es plantegen diverses accions per parar aquesta tendència als preus per sota de mercat.

«A nivell de negoci tothom diu la seva», va reclamar Julián, que no vol entrar a la polèmica de si són les grans marques internacionals les que posen preus per sota de mercat.

Segons ell, les hoteleres internacionals tenen «sistemes de control molt sofisticats» per poder baixar el preu i tornar-lo a pujar quan és més necessari per evitar pèrdues de clients. Els hotels locals del país «no tenen aquests controls i poden baixar els preus només per competir, sense mirar-s'ho bé».

Contra la guerra de preus, la UHA prepara un conveni de mínims. Per Julián, un hotel de quatre estrelles al centre hauria d'estar als 70 euros com a mínim. Lluny dels deu euros als que s'han arribat a rebentar els preus.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT