PUBLICITAT

La campanya de turisme d'hivern tanca amb un 2,9% més de visitants

  • La dada està lluny del 7% esperat a l'inici de la mateixa
  • Camp afirma que cal tenir tenir en compte el context econòmic dels mercats veïns
24052012-turisme
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant la presentació del balanç de la campanya d'hivern. Foto: ÀLEX LARA.
La campanya Just Married realitzada per Andorra Turisme del 15 de gener al 15 d'abril ha acabat amb un increment del 2,9% de turistes; una dada que, tot i estar lluny del 7% esperat a l'inici de la mateixa, el ministre de Turisme, Francesc Camp, ha valorat positivament tenint en compte el context econòmic dels mercats veïns. Prop de 700.000 turistes van entrar al Principat durant els mesos d'hivern i, segons les enquestes realitzades per Andorra Turisme, el 88% havien reservat allotjament abans d'arribar i un 68% d'aquests ho van fer a través d'Internet. Entre els aspectes a millorar que ha citat el gerent de l'entitat, Betim Budzaku, hi ha la creativitat de la campanya, l'ús dels canals on-line o la potenciació dels mercats llunyans, "sobretot dels països de l'est", ha dit durant la presentació del balanç.
Tot i la disminució de visitants al desembre i a l'abril, la campanya de turisme d'aquest hivern ha aconseguit captar 699.334 turistes, un 2,9% més que en el mateix període de l'any passat. Aquesta xifra està lluny de l'objectiu marcat al principi de la temporada, encara que el ministre de Turisme, Francesc Camp, ha recordat que ja van assumir que la previsió probablement s'hauria de revisar a la baixa. A més, el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku ha afegit que "hem hagut de fer una campanya addicional per comunicar que a Andorra hi ha neu".

Amb tot, Camp ha observat una tendència a "l'estabilitat a l'alça" que denota que "les coses s'estan fent bé". També dóna suport a aquesta hipòtesi el fet que un de cada quatre visitants recordi la campanya Just Married i que la valoració del pack d'hotel i forfet sigui del 7,9 sobre 10.

El web de la campanya ha rebut 785.287 visites fins al mes d'abril, i d'aquestes, un 9,30% s'han dirigit al motor de reserves del microsite i un 0,4% s'han convertit en reserves (287). Aquest fet s'explica, com ha dit el gerent d'Andorra Turisme, perquè el sector dels motors de reserves estan molt atomitzats i tampoc és l'objectiu primer del web, sinó que vol donar notorietat a la campanya.

D'altra banda, pel que fa als operadors turístics, els visitants rebuts a través d'aquest sistema han crescut un 1,31% respecte als mesos de gener a abril del 2011, fins als 55.809 turistes que han estat una mitjana de deu nits al Principat. D'aquests, els que més augmenten són els que venen d'Israel, Polònia i Rússia, mentre que els anglesos baixen un 8,67%. En aquest àmbit, Budzaku ha explicat que treballaran per arribar a acords amb portals de reserva per compensar la davallada dels operadors turístics al Regne Unit i potenciaran els mercats més llunyans, invertint més sobretot en els països de l'est.

Amb tot, Camp ha expressat que estan "més que satisfets" del resultat de la campanya, tenint en compte el difícil moment que passen els mercats veïns i ha apostat per ser "més ambiciosos" i invertir més a França – sobretot en televisió- i en canals on-line com ara els anuncis a Internet o els correus electrònics amb ofertes als usuaris registrats al web vineaandorra.com. Precisament la base de dades d'aquests usuaris esperen que passi de les 250.000 persones després de la campanya de primavera-estiu.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT