PUBLICITAT

Cap a l'e-administració: la informació sobre tributs i ajudes socials estarà on-line

  • El Govern d'Andorra ha licitat un concurs públic per un sistema integral d'informació per a l'administració
  • El cost del projecte complet pot estar entre els tres i els sis milions d'euros

17052012_alcobe rodriguez

El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, i el director del Departament de Sistemes d'Informació, Antoni Rodríguez, han explicat el concurs licitat per govern per crear una eina d'informació on-line. Foto: ANA / M.C.
El Govern d'Andorra ha licitat un concurs públic per un sistema integral d'informació per a l'administració. Una eina que ha de permetre, en la primera fase, disposar de tota la informació relativa als tràmits de tributs i d'ajudes socials on-line i que estaria llesta en un període d'uns 20 mesos a partir de l'adjudicació dels treballs. Segons ha explicat el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, en aquest sistema s'inclourà tot el marc fiscal que s'ha de crear amb l'obertura econòmica i els ciutadans podran conèixer telemàticament l'estat de les seves demandes. El cost del projecte complet pot estar entre els tres i els sis milions d'euros, segons ha apuntat el director del Departament de Sistemes d'Informació, Antoni Rodríguez.
Amb la licitació d'aquest concurs, l'Executiu vol 'actualitzar i modernitzar la plataforma informàtica actual de l'administració', ha assenyalat el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé. 

Segons ha manifestat el director del Departament de Sistemes d'Informació (DSI), Antoni Rodríguez, l'eina vol fer front a dos grans reptes de l'administració: 'facilitar la gestió del ciutadà amb l'administració i l'obertura econòmica'. 

D'una banda, 'és molt important el contacte amb el ciutadà', ha dit Rodríguez. Que aquest, des de casa, des de l'oficina o des del mòbil pugui interactuar amb l'administració; 'pugui veure quins tràmits ha fet, quan els ha fet, en quin estat es troben, etc. Tota aquesta informació de forma remota', ha afegit. D'aquesta manera, 'evolucionem cap a l'e-administració', ha afirmat Alcobé. 

De l'altra, amb l'obertura econòmica es crea un nou marc fiscal que 'hem de dotar d'un sistema informàtic que el pugui suportar', ha admès el director del DSI. Per tant, ha considerat que és 'un moment òptim' per començar a construir un sistema d'informació que compleixi aquests dos objectius però també pensant en altres necessitats que pugui tenir en el futur l'administració de contacte amb els usuaris. 

En aquest sentit, el ministre ha apuntat que un cop acabada la primera fase, el sistema ha de preveure incloure la comptabilitat pública, els pressupostos de l'estat, el model de gestió de recursos humans i el control i gestió d'inversions, entre altres aspectes. 'No estem innovant', ha reconegut, però és 'un pas molt important' que entitats com la CASS, Andorra Telecom o FEDA ja han iniciat. 

El Govern ha decidit que el concurs sigui internacional vista la complexitat i magnitud del projecte, al mateix temps que es vol assegurar la màxima concurrència d’ofertes per obtenir el màxim d’empreses licitadores amb sistemes avançats i competitius. La primera fase que aglutinarà la informació relativa als tributs i a les ajudes i prestacions socials té un termini d'execució previst de 20 mesos, tot i que s'establiran fites parcials per anar introduint millores progressivament. En el futur, el sistema ha de permetre 'interactuar de forma diària amb el Govern', per exemple, a través d'enquestes o referèndums, ha indicat Rodríguez. 

Tot i que encara no hi ha una data establerta per dur a terme tot el projecte, el cost total se situaria entre els tres i els sis milions d'euros, segons ha reconegut el director del DSI. 'Unes magnituds raonables per un projecte d'aquest tipus', ha assegurat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT