PUBLICITAT

Carchat correrà al màxim nivell amb un Porsche en l'Espanyol d'asfalt

  • BPA, el RACC i l'ACA fan possible que el pilot d'Ordino disputi sis proves amb un cotxe de garanties
IVÁN MOURE
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Carchat ?esquerra, amb el micròfon? al costat del seu copilot Aragó, en la presentació del Porsche i acompanyats per Serracanta i Cerqueda, ahir. Foto: fotoesport

Joan Carchat ha viscut una carrera meteòrica fins el punt que en només quatre anys s'ha guanyat per talent i resultats la clau per disputar aquesta campanya el Campionat d'Espanya de Ral·lis d'asfalt al màxim nivell, amb un Porsche GT3. El pilot d'Ordino ha pogut donar aquest salt qualitatiu en la seva carrera esportiva gràcies al recolzament econòmic de tres empreses d'enorme pes: Banca Privada d'Andorra (BPA), que té una política d'ajut destacada en el món del motor, el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) a través d'una beca que dóna als seus pilots i l'Automòbil club d'Andorra (ACA) mitjançant el programa d'alt rendiment que ja havia aprofitat Àlex Bercianos fa uns anys.

El currículum de Carchat fins a dia d'avui és immaculat: al 2009 va debutar en el Volant RACC del Campionat de Catalunya amb un tercer lloc, al 2010 va repetir en la mateixa competició i va acabar primer i l'any passat, en el debut al Campionat d'Espanya, va proclamar-se campió en la Copa Promoció. L'objectiu per al 2012, segons va explicar, és, com sempre diu, anar pas a pas: «Procuraré no trencar el cotxe», va comentar en to de broma. «Sobretot hem d'agafar el feeling amb el Porsche i adquirir experiència a base de fer quilòmetres però d'inici no importen els resultats. Si un cas hem de ser intel·ligents i pensar que aquest serà un any experimental, de rodatge, i el següent ser més competitius».

Malgrat les seves paraules és un pilot que sempre ha lluitat pel triomf i no seria d'estranyar que lluités amb els millors pilots del certamen espanyol. De fet el primer test amb el seu nou vehicle el va fer fa dues setmanes al ral·li de Portugal i va sorprendre amb la tercera posició. Per a l'Espanyol, però, farà les sis proves exigibles per poder puntuar, degut a que el pressupost que mou no li permet més: «Un pilot dels bons acostuma a gastar-se en cada prova uns 80.000 euros en rodes. Jo no em puc permetre més d'uns 10.000», va posar com a exemple.

La temporada oficial començarà el 2 de juny amb el ral·li Rías Baixas, el 22 de juny farà el d'Ourense, el 24 d'agost el de Ferrol, el 14 de setembre el Príncep d'Astúries, el 26 d'octubre el Sierra Morena i el 23 de novembre el RACE de la Comunitat de Madrid. Totes les proves les farà amb un copilot nou, el català Adrià Aragó, ex ajudant de Bercianos en la seva etapa a l'Espanyol i per tant, amb experiència suficient en aquesta competició.

A l'acte de presentació de la nova temporada hi va assistir el secretari d'Esports d'Estat Jordi Cerqueda, qui va indicar: «Felicitats a l'ACA per tot el que fa pel país en el món del motor, de gran tradició i que ofereix ajuts com aquest als pilots de talent». Serracanta, de BPA, el va avalar com un pilot «de talent, que ha arribat al pic de la piràmide de l'automobilisme. Per això BPA no vol perdre aquesta oportunitat d'ajudar». Unes paraules que refermen que Andorra té un nou pilot a l'elit.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT