PUBLICITAT

A dos mesos vista de la nova rotonda de la Plaça Laurèdia

  • Comú i Govern tanquen l'acord per a posar 3 carrils del Sant Eloi a la rotonda i embellir la carretera fins Aixovall
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Simulació de com serà la rotonda de la plaça Laurèdia, en una perspectiva agafada mirant cap a Espanya Foto: GOVERN D?ANDORRA

El Comú de Sant Julià de Lòria i el Govern van tancar ahir l'acord que dóna la forma definitiva a la nova plaça Laurèdia, i que de retruc acaba de concretar també les fases 3 i 4 del vial de Sant Julià de Lòria. El nou espai viari, en la que destacarà una gran rotonda central per canalitzar el trànsit, tant el provinent del nou vial com el de les avingudes Francesc Cairat –la part de la carretera venint d'Espanya– i Rocafort –venint d'Andorra la Vella–, serà una realitat el 20 de juliol, a punt per la celebració de la Festa Major de Sant Julià.

Tal i com va explicar el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, i tenint en compte que almenys s'haurà d'esperar tres anys en veure el vial plenament finalitzat, el Comú i el Govern han arribat a la millor solució «pel poble lauredià i també pel país». Aquesta passa fer ampliar de dos a tres carrils tota la zona des del Sant Eloi aproximadament fins la plaça Laurèdia, i instal·lar una nova rotonda a la intersecció dels carrers Bonaventura Riera i avinguda Rocafort, pels que baixin de la Rabassa i dels Certers. Aquesta nova rotonda es mantindrà quan s'obri la fase 3 i 4 del vial –que connectarà la plaça fins la rotonda d'Aixovall– ja que els que baixin de Certers no tindran l'opció d'incorporar-se a la nova gran rotonda. Les fases 3 i 4, que impliquen també la posada en funcionament del nou túnel de la Tàpia, s'inauguraran a finals de setembre.

Una altra especificitat explicada ahir per Alcobé és que els vehicles provinents d'Andorra la Vella que entrin al vial no s'incorporaran a la rotonda, sinó que seguiran en un carril ja fins la sortida de Sant Julià. Aquest aspecte, junt amb la creació d'un carril més, evitarà el temut «tap» a la plaça Laurèdia per excés de vehicles que s'incorporin i que surtin d'ella.

Un embelliment integral / Però no només es tracta de descongestionar el trànsit, també es tracta de millorar la cara d'una zona que fa temps que es recorda en obres. Per aquest motiu, amb la nova plaça Laurèdia es guanya en zones verdes, i amb l'obertura del Túnel de la Tàpia es guanya espai per als vianants a l'avinguda Rocafort. Com que aquesta estarà menys transitada, s'eixamplaran les voreres i s'habilitaran dos carrils d'aparcaments, va explicar el director d'Ordenament Territorial, Esteve Comes. D'aquesta manera, es pal·liarà la pèrdua de places per aparcar a l'avinguda Francesc Cairat –a causa de la creació d'un tercer carril–. El balanç total serà 57 places noves.

CANVIS A LA FASE 1 I 2 / El ministre també va parlar de la licitació de les fases 1 i 2 del vial, previstes per l'any vinent. Abans, però, caldrà concretar dos aspectes. Per una banda, el mètode de pagament. S'ha escollit la concessió administrativa, en la què el Govern pagarà en funció dels cotxes que passin o una quantitat fixa anual determinada pel bon o mal funcionament de la infraestructura.

Per altra banda, s'estan buscant opcions d'estalvi. Ja s'ha acordat que no es construirà el fals túnel a l'alçada de l'antic càmping Huguet. Aquesta decisió permetrà economitzar sis milions dels 40 que costarà l'obra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT