PUBLICITAT

La campanya d'estiu canviarà el xip per cercar un turisme de més llarga estada

  • Publicitarà Andorra com un destí «molt bo de muntanya» que fins ara no s'ha comunicat, lamenta Budzaku
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un dels espectacles al carrer celebrat ahir, en el marc de la campanya Alguna cosa es mou a Andorra Foto: ÀLEX LARA

Sota l'eslògan Just Married, la campanya d'hivern impulsada pel Ministeri de Turisme i per Andorra Turisme, tenia com a objectiu principal comunicar una oferta d'esquí a preus atractius per a estades «de cap de setmana o durant un pont», a paraules del gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. La campanya de primavera actual, Alguna cosa es mou a Andorra, es va adaptar al moment de l'any per comunicar «shopping, shopping i shopping», a més d'una mica d'activitats culturals i de la proposta del bus turístic. Cara la campanya que es prepara pel mes d'estiu, es donarà de nou un gir i es canviarà el xip de la promoció. Concretament, l'aposta d'Andorra Turisme és anar a buscar un visitant de més llarga estada, que es quedi al país almenys «tres o quatre dies», va manifestar Budzaku.

El gerent d'Andorra Turisme va justificar aquesta postura exposant que durant la campanya estival els visitants tenen un concepte més vacacional dels dies en què no treballen, i és aquest punt el que s'ha de potenciar.

La problemàtica amb la que es troba Andorra Turisme i el Ministeri, però, és que l'oferta turística del Principat a l'estiu és molt més difícil de donar a conèixer que la de l'hivern, en la que ja tot el visitant potencial coneix la capacitat de les pistes d'esquí i de l'oferta hotelera.

En el cas de juny, juliol i agost, però, «estem parlant d'un producte molt desconegut», va reconèixer Budzaku. Aquest producte, el qual es vol rellançar i que fins ara «no s'ha comunicat», és el de les muntanyes del Principat sense neu. «La intenció és trobar aquesta alternativa pel client, demostrar que hi ha la possibilitat d'oferta variada, sobretot de muntanya», va exposar. Com a exemple, es potenciarà durant la campanya d'aquest estiu el cicloturisme, el senderisme, i la naturalesa andorrana en general.

Una campanya en funció del ‘target' / El nou model comunicatiu encetat per Andorra Turisme és clar: les campanyes s'adaptaran al tipus de client que ve a Andorra cada període de l'any. Per exemple, la campanya hivernal va ser una campanya «de volum», és a dir, per incrementar turistes, ja que l'oferta comunicada ja és llargament coneguda. L'actual i la del novembre cerquen que el visitant «compri més», i per aquest motiu s'ha tirat endavant la iniciativa de les butlletes amb premis diaris, a més dels espectacles itinerants per la principal artèria comercial d'Andorra la Vella i d'Escaldes. En el cas de l'estiu, nova mentalitat: posicionar Andorra com a destí vacacional de més llarga estada i fer arribar una proposta més aviat desconeguda.

El gerent d'Andorra Turisme no va voler entrar a fer valoracions concretes sobre com estava anant aquesta nova edició d'Alguna cosa es mou a Andorra. No obstant, va manifestar que des de la societat «estem molt contents per l'efecte que ha tingut internament», tenint en compte que més de 650 establiments s'hi han adherit. «Finalment hem arribat a una campanya en la que podem dir que la majoria del sector, sobretot del comerç, està d'acord», va celebrar. I sembla que aquesta tònica es mantindrà a la campanya de rebaixes que es prepara per a mitjans de juny.

Pel que fa a la campanya d'hivern, Andorra Turisme i el Ministeri avaluaran públicament el seu èxit o fracàs a finals d'aquest mes. L'objectiu era incrementar el 7% els visitants, i encara queden dades estadístiques per recollir.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT