PUBLICITAT

Fideus per als preuniversitaris

  • Bastida creu que l'ampliació de les instal·lacions de l'UdA serà necessària si augmenten els estudiants estrangers
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Joves preuniversitaris mengen la fideuà, ahir Foto: ÀLEX LARA

Calor, bon menjar i molt d'ambient preuniversitari ahir a la Plaça de la Germandat de Sant Julià de Lòria. Un any més la Diada Universitària va aplegar bona part dels alumnes de primer de batxillerat dels tres sistemes educatius, per tal que poguessin conèixer les instal·lacions de l'UdA, estar al corrent dels itineraris que ofereix i les seves sortides professionals. La jornada va cloure amb una fideuà popular.

A més, tal i com van valorar tant la cònsol major de Sant Julià, Montserrat Gil, com el degà de la universitat, Daniel Bastida, els assistents tenen l'oportunitat d'intercanviar valoracions amb estudiants de les diferents carreres i conèixer així «experiències reals».

Tot i que la majoria d'ells encara veuen com a primera opció continuar els seus estudis a fora, principalment a Espanya, l'UdA s'està consolidant com a alternativa i complement. Com va explicar a l'ANA l'orientadora de l'escola Sant Ermengol, Teresa Cobo, «anar a fora amb amics és encara una influència molt potent».

Sobre els estudis, la cònsol va indicar que en el seu moment es va plantejar la introducció de formació en Turisme i hostaleria que va tenir «poca demanda», però potser ara donat que els llocs de treball de les carreres més populars «estan coberts», retornarà l'interès dels alumnes i es pot reconduir la demanda inicial.

Per la seva part, Bastida va assegurar que les instal·lacions actuals de l'UdA són correctes per al volum de formació que ofereix però que caldria plantejar l'ampliació en cas que es creixi a nivell internacional. Gil va explicar que el projecte està sobre la taula del Govern i que es podria dur a terme, per exemple, si hi hagués interès per part d'algun inversor estranger.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT