PUBLICITAT

El parc hoteler té 32.000 llits i menys clients que fa cinc anys

  • Els hotelers lluiten contra la caiguda de l'ocupació amb noves eines tecnològiques
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Uns recepcionistes en ple treball en un hotel cèntric Foto: TONY LARA

El parc hoteler andorrà és «excel·lent i té molt bona nota si es compara amb altres països europeus on els hotels de tres estrelles són penosos» va afirmar Julián que també va afegir que «és modern i en podem estar orgullosos». Amb 32.000 llits però, «té menys clients que ara fa cinc anys». Per lluitar contra la caiguda de les pernoctacions els hotelers han integrat les noves tecnologies i sobretot Internet, que «ha revolucionat el sector». I és que per omplir, els hotelers han fet seu el sistema de les companyies aèries d'oferir preus d'última hora. «Són preus més competius que els normals, però el client també és més murri i espera fer la reserva per beneficiar-se'n». Segons Julián, aquesta manera de treballar és sostenible a curt termini, «perquè l'hoteler té la missió d'omplir com sigui», però no a 20 anys vista. Tot i aquesta connotació encara negativa, «Internet és un gran avenç sobretot per la relació directa amb el client, a vegades fins i tot arriba abans el client que la reserva, però hem de ser prou àgils per anar cap allà on volem». En opinió de Julián Internet també permet captar un turisme d'alt nivell adquisitiu a través de bloggers i personal especialitzat en l'acompanyament de viatges.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT