PUBLICITAT

Els pares dubten de la veracitat de l'exposat en l'informe

  • Espanya afirma que l'avaluació desfavorable no es deu a que ensenyi massa
ÈLIA ORTS GARRI
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Les mares afectades recullen signatures en favor de la mestra Foto: TONY LARA

Els pares dels alumnes de la mestra a qui la conselleria d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya a Andorra ha fet un informe desfavorable posen en dubte la veracitat del que s'hi exposa. Insisteixen que en relació als punts que els afecten –«la directora del centre ha manifestat haver rebut queixes d'alumnes mares perquè la mestra havia transmès informació inexacta» i que «la seva actitud amb els alumnes no es va poder qualificar de càlida ni de cordial»– són falsos, doncs sinó els menors no anirien tant contents a l'escola, i una de les mares que admet haver discutit amb la docent ha signat a favor de la continuïtat d'aquesta.

Després que hagi passat una setmana des que EL PERIÒDIC va treure a la llum pública l'afer, ahir el Ministeri d'Educació espanyol va respondre i donar la seva versió. Ho va fer mitjançant un comunicat en el qual s'explica que les avaluacions als professors destinats a centres fora d'Espanya es fan cada dos anys i aplicant «uns criteris tècnics de qualitat, consolidats en les ciències de l'educació», i les defensa argumentant que es vetlla perquè «l'educació espanyola a cada país compleixi els requisits de qualitat d'un sistema educatiu amb el que Espanya demostra el seu compromís des de fa anys». En relació al cas, diu que l'avaluació «és encara preliminar», i que el fet que sigui desfavorable «no es deu a que s'ensenyi massa als alumnes [...], sinó a d'altres causes relacionades amb els objectius i els mètodes en una etapa essencial del sistema, com és l'educació infantil». I encara, el comunicat finalitza assegurant que s'estan complint totes les garanties establertes per l'ordre ministerial que regula el procés d'avaluació i afirmant que «notícies com les aparegudes aquests darrers dies als mitjans de comunicació, que ofereixen una visió incompleta de la realitat, perjudiquen a la comunitat educativa en el seu conjunt».

Els pares lamenten que, després que s'hagi fet públic el contingut de l'informe –en el qual es diu clarament que «la metodologia i les activitats no van semblar del tot apropiades per a l'edat dels alumnes [de quatre i cinc anys] amb la finalitat d'aconseguir uns objectius massa elevats»–, el Ministeri d'Educació espanyol digui que aquest no és el motiu per l'avaluació desfavorable. De totes maneres, van voler deixar clar que no estan en contra d'aquests processos d'avaluació, doncs «també ens interessa que es facin», va manifestar una de les mares. Així mateix, en relació als comentaris referents a l'enrenou generat quan el procés no està tancat, els pares defensen que justament perquè encara és obert tenen «l'esperança que canviï» i la mestra pugui acabar el cicle. A la vegada, apunten que en aquest procés s'està oblidant el més important, que són els infants i els qui en podrien sortir més perjudicats.

¿CANVIAR D'ESCOLA? / Tot aquest procés està generant nous dubtes a alguns pares, que es plantegen la possibilitat de canviar els seus fills de centre de cara el curs vinent si encara hi són a temps, doncs encara que la docent continuï, l'actitud de la direcció del centre en aquest afer els ha desagradat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT