PUBLICITAT

La mestra diu que els nens i famílies «es mereixen» que no deixi de lluitar

  • La docent assegura que l'alt nivell «és un cúmul» de fets i defensa els seus mètodes d'ensenyament
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Les mares dels alumnes recullen firmes a la porta de l'escola. Foto: TONY LARA

La conselleria d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya a Andorra va mantenir ahir –malgrat haver assegurat que parlaria– el més absolut silenci respecte a l'afer que involucra a la professora de l'escola d'Escaldes per ensenyar un nivell massa elevat als seus alumnes. Però l'informe, tal i com ha pogut comprovar de primera mà EL PERIÒDIC per fonts externes als implicats, deixa clar que una de les motivacions per efectuar una avaluació negativa a la docent són els elevats coneixements que tenen els nens. La professora afectada, Nati Sánchez, se suma a la perplexitat dels pares i tampoc comprèn el posicionament de la conselleria. Va assegurar a aquest rotatiu, però, que per «respecte» als nens i a les seves famílies, i perquè «s'ho mereixen», no deixarà de lluitar perquè l'informe no sigui definitiu i perquè pugui seguir amb el seu ensenyament el curs vinent.

La seva voluntat és seguir, acabar el cicle de maternal. Però no serà fàcil, va reconèixer Sànchez. L'informe és clar i exposa que no segueix uns mètodes d'ensenyament adequats. «Jo reconec que els nens tenen uns nivells exagerats», va manifestar, però no entén per què saber massa, estar per sobre de la mitjana del que dicta el model curricular, ha de ser motiu d'acomiadament i de trencament del seu procés educatiu. Si finalment es fes efectiu, tornarà a Espanya i seguirà donant classes.

De moment, ja ha hagut de frenar el ritme, sobretot en matemàtiques, «per evitar tensions». Un fet que està afectant als infants de la seva classe de P4. «S'ha de tenir clar que els nens són persones, quan ho fem, és quan podrem tirar endavant un altre model d'ensenyament», va exposar, «perquè és possible».

Si els nens no són feliços, no aprenen / Aquest model educatiu emprat, i instigador de tota la polèmica, parteix de no obligar els nens, de no pressionar-los, «si els nens no són feliços a classe, no aprèn ningú», va opinar. Per aquest motiu, i tal i com deixa clar l'informe, la professora reconeix que els seus alumnes han fet «més hores de pati del normal». Però, amb tot, la prova que ha funcionat, «és el nivell que hi ha» entre aquests onze nens i nenes. I són tots, fet que demostra que no hi ha preferències.

Però no només són els mètodes emprats per la docent els que han aconseguit els resultats actuals, amb infants de quatre anys que llegeixen, escriuen paraules, sumen, resten, i tenen unes nocions musicals sorprenents. «Jo només he posat un gra de sorra», va assegurar Sánchez, «és un cúmul de molts fets».

Un dels aspectes principals és la simbiosi que hi ha hagut amb els pares ja des del curs passat. Tal i com explica la professora, els nens estan motivats, gràcies al suport de les famílies, que estan «implicadissimes, i és la clau». «S'ha demostrat que la cultura no s'acaba en el nivell econòmic». I també s'ha demostrat que no hi ha mala relació amb les famílies, tal i com també deixa entendre l'informe de la conselleria.

La professora ja ha presentat les seves al·legacions respecte a l'avaluació negativa, i està a l'espera d'una resposta. La seva voluntat és seguir lluitant tot i que va reconèixer que se sent molt trasvalssada i superada per tot el ressò que ha tingut aquest cas. «És com si estigués vivint una pel·lícula de ciència ficció», va manifestar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT