PUBLICITAT

L'informe lamenta que els objectius són «massa elevats»

  • Exposa que no s'ha respectat el procés «maduratiu normal» dels nens
C. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El primer full de l'informe de la conselleria. Foto: EL PERIÒDIC

L'informe efectuat per la Comissió d'avaluació de personal docent de la conselleria d'Educació d'Andorra, amb la consellera Margarita Melis com a presidenta, és clar. Malgrat que l'ambaixador Albert Moreno ho negués a una ràdio espanyola, el text assegura que la metodologia i les activitats «no semblen del tot apropiades per l'edat dels alumnes amb la finalitat d'aconseguir uns objectius massa elevats».

En aquest punt, continua i planteja que la metodologia utilitzada per Sánchez «força a un aprenentatge amb la voluntat d'aconseguir uns objectius de lectura i escriptura sense respectar el seu procés maduratiu normal». I tot, perquè la professora «improvisa» la seva activitat professional i té una «planificació inadequada» del seu ensenyament.

La improvisació queda palesa, diu l'informe, en aspectes com que «incompleix l'horari lectiu dels seus alumnes», i l'interromp «de forma arbitrària». Però aquí és on es contradiu, ja que tot i al·legar que els nens i nenes de P4 tenen uns coneixements «massa elevats», la docent «allarga excessivament les hores de pati i treu els nens a jugar, en ocasions amb unes temperatures excessivament baixes».

L'avaluació també assegura que la professora ha mostrat «irresponsabilitat» ja que va perdre la memòria USB que s'entrega a cada professor a principi de curs i que conté informació institucional del centre.

Mala relació amb les famílies / Hi ha un punt de l'avaluació que ha generat un especial enuig als pares dels alumnes de la mestra. Es tracta de l'apartat que assegura, a paraules de la directora, que ha tingut amb una mare «altercats» i discussions «molt fortes i amb molts mals modals» a la porta de l'aula. Les famílies, tal i com s'ha pogut demostrar en la seva pressió des del dia en què van conèixer el contingut de l'informe, donen ple suport a la seva professora i neguen baralles.

El punt possiblement més polèmic és el de la relació amb la direcció. «No només no accepta les indicacions de la directora sinó que les discuteix amb males formes volent imposar el seu criteri» una actitud similar amb les seves companyes de cicle. A més, afegeix que la directora «constata que són freqüents els seus empipaments, els seus crits i les seves desqualificacions tant cap als seus companys com cap a d'altres persones quan alguna cosa surt malament».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT