PUBLICITAT

Els pares augmenten la pressió per frenar l'acomiadament de la mestra

  • L'informe qüestiona l'alt nivell d'ensenyament, la vestimenta de la docent i la relació amb les famílies
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Samson recull firmes a la sortida de l'escola, ahir a la tarda Foto: TONY LARA

Tot just superat el pont de l'1 de Maig, l'ambaixada d'Espanya a Andorra va acollir ahir reunions d'urgència per avaluar una situació que ja ha traspassat fronteres i que és motiu de debats periodístics als mitjans de comunicació espanyols. La consellera d'Educació de l'Ambaixada i presidenta de la comissió d'avaluació, Margarita Melis, va ser el centre ahir de tot l'interès després que EL PERIÒDIC fes sortir a la llum dissabte la polèmica per la professora que pot ser acomiadada per ensenyar un nivell massa alt als seus alumnes. Amb tot, però, Melis va preferir no pronunciar-se sobre tot l'afer fins la jornada d'avui. Mentrestant, els pares no s'han quedat de braços plegats. Ahir van iniciar una recollida de signatures per augmentar la pressió a l'Ambaixada, i al propi Ministeri d'Educació espanyol si és necessari.

La recollida de firmes es va realitzar tant durant l'entrada dels escolars al centre d'ensenyament espanyol d'Escaldes-Engordany, com durant la sortida. Les mares impulsores, Maria Samson i Eva Esteban, totes dues amb fills a la classe de P4 de la professora, van centrar-se ahir en les famílies que han tingut o tenen a la docent –que també fa classes a P3. En van recollir 25, i a partir d'avui, obren el procés a qualsevol ciutadà que vulgui unir-se al seu enuig per una situació que no entenen.

Una vestimenta massa agosarada / Aquest rotatiu ha pogut tenir accés a l'informe, i aquest deixa clar que la professora fa servir una metodologia i unes activitats que no són apropiades pel nivell dels seus alumnes, ja que els objectius que s'aconsegueixen «són massa elevats». Un punt que s'acaba contradient més endavant, ja que també s'assegura que la classe s'està massa estona en temps de pati, és a dir, en temps de lleure.

Però el contingut de l'avaluació efectuada per un inspector madrileny no es queda aquí i també exposa d'altres assumptes que no agraden. Entre ells, s'analitza la manera de vestir de la professora, que segons l'informe seria massa atrevida, amb tacons i minifaldilles. També, i segons van explicar els pares, s'assegura que la docent té una mala relació amb les famílies, cosa que ahir van voler negar rotundament aquestes segones.

Tal i com van explicar les mares mentre recollien firmes, quan es van assabentar de l'informe negatiu efectuat per un inspector del Ministeri d'Educació, es van sentir «sorpresos», per passar posteriorment a un estat de «preocupació i d'indignació». «La meva filla sap restar, sumar, llegeix els cartells del carrer», va assegurar Esteban, i la lluita dels pares cerca que aquest progrés no s'aturi.

Els pares tampoc entenen el silenci del centre escolar, que no accedeix a reunir-se amb les 11 famílies dels infants de P4. Asseguren que l'informe negatiu està «avalat» per la direcció del centre escaldenc.

L'ESCOLA OPTA PEL SILENCI / Ahir, preguntats per aquest mitjà, fonts del centre d'ensenyament espanyol d'Escaldes van explicar que el seu silenci es deu a que no els pertoca a ells el procés d'avaluació dels seus professors, sinó que l'efectuen inspectors de Madrid i és avaluat posteriorment per la conselleria d'Educació d'Andorra. Per garantir que el procés és objectiu, des de l'escola «no som part ni tampoc opinem», van justificar.

L'AMBAIXADOR SÍ QUE PARLA A ESPANYA / Mentre que el silenci a l'Ambaixada espanyola és sepulcral quan la petició és andorrana, la cosa canvia quan la petició arriba d'un mitjà de comunicació espanyol. L'ambaixador d'Espanya a Andorra, Albert Moreno, sí que va voler fer declaracions al programa matinal Cada mañana sale el sol d'ABC Punto Radio, emissora que s'escolta a tot el territori nacional de l'estat veí. En un inici, Moreno va manifestar que «no és cert» que l'informe digui que la professora ensenya un nivell massa alt als seus alumnes, i va acusar els pares d'inventar-se la tota la polèmica. Però l'informe, tal i com ha pogut constatar EL PERIÒDIC, és clar i precís al respecte.

Amb tot, posteriorment, Moreno va assegurar que ell no havia vist l'informe: «no l'he llegit però no té cap sentit que cap avaluació pugui dir que un nen sap massa». Segons Moreno, tampoc la consellera «m'ha informat de res», i serà una comissió extraordinària la que s'encarregarà d'avaluar la situació, ja que l'informe «no és definitiu».

Caldrà esperar a les declaracions d'avui de la consellera per veure si es manté en la postura de Moreno o reconeix el contingut de l'avaluació.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT