PUBLICITAT

Llovera-Uson aconsegueixen el podi en la Baja Almanzora

  • Van dominar ahir de principis a fi la classificació del Grup N, de la carrera de terra
EL PERIÒDIC
ALMERIA

Periodic
Llovera i Uson al volant de l'Abarth Grande Punto S2000, ahir. Foto: FOTOESPORT

Albert Llovera-David Uson, al volant de l'Abarth Grande Punto S2000 preparat per PCR Sport, van dominar ahir de principis a fi la classificació del Grup N, del Ral·li de terra Baixa Almanzora, tercera prova del Campionat d'Espanya 2012 de l'especialitat. L'equip d'Abarth a més va arrodonir la seva participació a Vera (Almeria) amb la quarta posició en la classificació absoluta del ral·li Andalús.

Precisament aquesta classificació la va dominar l'equip Pons-Amigó, que van tenir com a rivals més directes a Roma-Lozano, fins que a meitat de la prova aquests van tenir problemes de frens i van veure frustrades les opcions de plantejar batalla fins al final.

A la primera etapa del ral·li, els equips participants havíen de superar dues passades per una especial de 10,25 km, un traçat molt irregular i amb zones de molta pols. El primer objectiu de LLovera era estar entre els millors del Grup N i en la classificació scratch, en no dependre d'ells, doncs calia esperar com és desenvolupava la lluita entre els aspirants al triomf absolut. Llovera-Uson van acabar aquesta primera jornada de competició a Vera com a líders de la seva categoria i a la sisena plaça de la general, així doncs objectiu assolit.

Així s'expressava Llovera al final de l'etapa: «Hem estat a bon nivell a les dues passades per a l'especial, a la segona Ruben Gràcia ens ha tret 25 segons i ens ha superat a la scratch. Malgrat tot nosaltres hem rebaixat el nostre temps en aquest segon pas o sigui que hem complert amb el nostre plantejament inicial. ¿De cara a avui? Intentarem seguir amb la mateixa dinàmica, encara que tindrem una dificultat afegida, els vehicles del campionat de tot terreny s'intercalaran en les nostres passades, veurem com deixaran les pistes.

La segona etapa, molt més exigent i ràpida que la inicial, va tenir el desenllaç que esperava el pilot d'Abarth. A la primera secció del dia (tercera del ral·li) amb tres especials (dos passos pel tram C de 16,40 km i un pel tram B de 17,17 km) a més de mantenir la primera plaça de G.N, es va situar entre els cinc millors de la absoluta, la duresa del traçat passava factura a les mecàniques dels equips que lluitaven pel triomf absolut. A la recta final de la prova no va haver-hi ensurts i Llovera-Uson van confirmar les posicions esmentades. Albert valorava de manera positiva l'experiència viscuda a Vera: «És un excel·lent resultat que ens permet confirmar la primera plaça en el Grup N, mai havíem estat a dalt, i mantenir les opcions d'estar entre els millors del campionat absolut. És important no fallar en cap carrera. ¿El Ral·li? doncs ha estat com una iniciació als raids, sobretot les especials d'avui (per ahir) molt ràpides amb molta pedra, pols i, perquè no dir-ho, algun parany amagat, t'obligaven a estar molt concentrat. M'he sentit molt còmode pilotant en aquestes condicions, m'ha agradat molt aquest traçat».

penalització / Cal destacar que una vegada els vehicles al parc tancat, Oscar Fuertes va tenir una penalització de 10', amb la qual cosa Llovera-Uson van pujar fins a la quarta plaça de la classificació final de la prova.

Després de la prova d'Almeria, el Campionat d'Espanya de Ral·lis sobre terra estarà en stand-by fins a la segona quinzena de juliol (dies 20, 21 i 22). Per aquelles dates es disputarà la prova doble de Saragossa coincidint amb la Baja Aragón.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT