PUBLICITAT

Els sindicats defineixen l'informe a la mestra com incoherent i injustificat

  • La junta de personal mostra la seva crítica en una carta als professors i demana explicacions a la conselleria
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Pares esperen la sortida dels seus fills a l'Escola espanyola d'Escaldes. Foto: JORDI FITER

Han estat els pares dels alumnes de P4 de l'Escola Espanyola d'Escaldes els que han fet sortir a la llum la polèmica de la professora que pot perdre el seu lloc de treballdegut al seu alt rendiment d'ensenyament. Però no són els únics que lamenten una situació que, al seu parer, no té ni cap ni peus. A la seva reivindicació contra un informe desfavorable fet a la mestra en el qual s'assegura que ensenya un nivell massa alt als seus pupils, s'hi sumen també els tres sindicats que representen el gairebé centenar de professors de l'ensenyament espanyol d'Andorra. CCOO, UGT i l'STE, units sota la Junta de Personal, consideren que l'informe elaborat des de Madrid i validat per l'escola escaldenca no té consistència, és incoherent i injustificat.

Així ho van transmetre a tots els professors de l'ensenyament espanyol a través de dos correus electrònics enviats aquesta setmana. A l'escrit, al qual ha pogut tenir accés EL PERIÒDIC, exposen que justificar una avaluació negativa a una professora perquè els seus alumnes han aconseguit un nivell massa alt –amb quatre anys saben llegir, escriure, i comencen a sumar i restar– no té justificació coherent. A més, exposen que, si finalment es tirés endavant la voluntat de treure-li el lloc, «es cometria una injustícia amb repercussions greus», tant per a la pròpia educadora com pels 11 alumnes que té a càrrec des del curs passat.

La Junta de Personal, a través d'aquesta crítica pública, asseguren que tots aquells aspectes que queden exposats a l'informe, el qual han pogut llegir detalladament després de mantenir una reunió amb la professora, es podrien resoldre en l'àmbit intern de l'escola escaldenca.

reunió amb la consellera / De la mateixa manera que els pares van sol·licitar reunir-se divendres amb la Conselleria d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya a Andorra, també ho van demanar els tres sindicats. La reunió, en aquest cas, va tenir lloc dimecres, i va ser amb Margarita Melis, la consellera d'Educació de l'Ambaixada, que a la vegada és la presidenta de la comissió d'avaluació, és a dir, encarregada de posar nota a tots els professors d'aquest sistema d'ensenyament.

Durant la reunió mantinguda li van expressar la seva petició que fes marxa enrere en la decisió d'aprovar un informe negatiu contra la professora, un informe que va elaborar un inspector vingut de Madrid. Melis va donar la mateixa resposta que també va plantejar als pares dos dies després. Que estudiaria el cas, i que el que principalment vetllaria perquè finalment no es cometés cap injustícia educativa.

UN SOSPITÓS INFORME NEGATIU / El principal punt de l'informe negatiu d'avaluació de la professora és que els seus alumnes tenen massa nivell, un aspecte que xoca tant als pares, que defensen aferrissadament els mètodes de l'educadora, com als propis professors. Segons exposen aquests segons, rarament s'elaboren informes negatius al educadors, a no ser que es tracti de comportaments molt greus, sobretot amb els alumnes. No és aquest el cas, i menys si es tracta de fer-los aprendre uns coneixements que estan per sobre el que el currículum legal planteja.

De fet, els propis pares consideren que darrere tot aquest afer hi ha alguna cosa més que una professora que ensenya massa bé i que té motivats els alumnes. Sospiten males relacions amb la direcció del centre espanyol d'Escaldes. Però tampoc ho han pogut confirmar, ja que la directora del centre no es reuneix amb els pares, ni tampoc va poder ser contactada per aquest rotatiu.

Pel que fa a la protagonista de tota aquesta polèmica, també prefereix no fer declaracions, ja que treballa amb els advocats per poder resoldre tot aquest afer de la manera més favorable possible per a ella.

Polèmica per una professora que ensenya «massa» als seus alumnes


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT