PUBLICITAT

MoraBanc tanca el 2011 amb 47 milions i una caiguda del 7,8%

  • L'entitat celebra que va augmentar la inversió crediticia i el nombre d'empleats
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Presentació del nom MoraBanc, a finals de l'any passat. Foto: ANA

La difícil situació que viuen els mercats financers internacionals i el deteriorament de l'activitat al Principat van llastrar els resultats de MoraBanc. L'entitat andorrana va tancar el 2011 amb 46,6 milions d'euros, el que suposa una disminució del 7,8% respecte als que va obtenir durant el 2010.

El grup va atribuir aquest resultat a la davallada de l'activitat econòmica al país i a l'efecte dels mercats financers internacionals. Així ho explica mitjançant un comunicat, en el que el banc va voler destacar també l'augment en la inversió creditícia i el nombre d'empleats. A més, la ràtio de solvència al 2011 va ser del 29,7%, quatre dècimes superior al 2010. En moments on la morositat és la tònica habitual, l'entitat vol refugiar-se en aquesta dada en positiu i va arribar a manifestar que això fa que es trobin entre «els bancs més solvents del món».

Més inversió creditícia / L'entitat va tancar l'any amb un increment del volum de crèdits. Així, la inversió creditícia va augmentar un 2,8% respecte al 2010, situant-se en 1.102 milions d'euros. Altre dels aspectes que volen remarcar com positius és que, tenint en compte que el sector financer internacional està retallant les seves plantilles, Morabanc va augmentar el nombre d'empleats total del grup, que va passar de 294 a 309 durant tot el 2011.

Pel que fa a la presència de MoraBanc a l'exterior, l'entitat destaca que segueix amb el model de Mora Wealth Management, gestores de patrimonis del grup MoraBanc, present a Suïssa i als Estats Units. Aquestes gestores de patrimonis han obtingut un creixement de l'activitat d'un 40% el 2011.

D'altra banda, el balanç del 2011 mostra que, en clau social, les targetes solidàries van recaptar, entre les aportacions dels clients i del banc, 60.827 euros destinats a cinc ONG del país, informa l'ANA.

Des de MoraBanc van destacar que durant el 2011 es va impulsar la presència a les xarxes socials per potenciar els canals de contacte i estar més a prop dels clients i de la societat. En aquest sentit, l'entitat ressalta que són l'únic perfil de Twitter i Facebook actiu del sector bancari a Andorra i també disposen d'un canal a YouTube. L'actualitat del grup MoraBanc es publica regularment per aquests canals i a la sala de premsa online que també es va estrenar durant el 2011 per reforçar la seva presència a Internet. El balanç del 2011 també fa èmfasi en el fet que MoraBanc ha renovat les seves certificacions amb l'empresa auditora AENOR: la ISO 9001:2008 de qualitat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT