PUBLICITAT

La campanya d'estiu avançarà el període de rebaixes a tot Andorra

  • El Ministeri demana consens i uniformitat per vendre una imatge de marca prop del turista de proximitat
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un aparador de l'eix comercial, Andorra la Vella-Escaldes, amb els clàssics cartells. de descomptes. Foto: ONA MORANTE

les declaracions fetes ahir pel ministre de Turisme, Francesc Camp, a RNA, sobre les bases de la propera campanya turística i comercial d'estiu van ser ben rebudes pels comerciants que confien en l'impacte que tindrà la iniciativa prop del turisme de proximitat. «Avançar el període de rebaixes 15 dies respecte al que es fa a Catalunya o al sud de França, i una setmana respecte a les comunitats de Madrid o Murcia, pot ser un incentiu més perquè els turistes i visitants més propers triïn Andorra» va argumentar ahir Antoni Miralles, vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerç d'Andorra, FACA. En la seva intervenció a RNA, Francesc Camp va explicar que la propera campanya turística dedicada al comerç començarà tan bon punt acabi la del maig Alguna cosa es mou a Andorra, i que tindrà per finalitat promocionar les rebaixes anticipades d'estiu. Així a partir de l'1 de juny i durant 15 dies, fins al 15 de juny, Andorra Turisme divulgarà el missatge A Andorra les rebaixes s'avancen per un cost total de 200.000 euros. El repte per al Ministeri i per a als comerciants ha estat «concertar una data que anés bé a tothom» va dir Miralles tot afegint que «encara queda alguna franquícia que no sabem el què farà, però per a nosaltres com per al Ministeri donar una imatge de seriositat i de qualitat és essencial». Si és evident que Turisme no pot llançar la campanya sense la implicació de tot el comerç, també ho és per als comerciants que «dirigir-la al turisme de proximitat pot tenir un impacte més immediat i important, de tal manera que el retorn sigui més evident per a nosaltres».

La iniciativa que pretén omplir els períodes de menys afluència de visitants, entre les temporades d'estiu i d'hivern, té com a principals destinataris els visitants procedents de les grans ciutats catalanes, especialment Barcelona, així com de les ciutats del Migdia-Pirineus o del Llenguadod-Rosselló, sobretot Tolosa i Perpinyà. «Aquesta campanya com la que iniciarem el mes que ve ha tingut molt bona acollida entre nosaltres, tot i que encara quedin dos o tres cosetes per llimar, volem assegurar la imatge de marca del nostre comerç, modern i de qualitat, que a més de preu, ofereix un tracte excel·lent al client», va afegir Antoni Miralles, que també es va mostrar optimista de cara als resultats.

Per a Miralles l'experiència sempre val la pena: «davant de qualsevol iniciativa així, la gent té por a la resposta que obtindrà. Però si tot no pot anar bé a la primera, sempre guanyem perquè podem fer les coses encara millor la propera vegada». Per a molts comerciants el sector no podria anar pitjor «la situació no és brillant i per a clavar un clau no pots anar amb un martellet, per tant, ens hem d'arriscar i buscar maneres per dinamitzar el comerç i per conservar el prestigi o el renom que ens ha fet anar endavant fins ara. Les campanyes que tira endavant el Govern em semblen del tot oportunes».H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT