PUBLICITAT

Major promoció turística amb França degut a la crisi espanyola

  • El Govern espera augmentar en un 7% les visites i mantenir els excursionistes
LUIS GARRIDO
ANDORRA LA VELLA

La complicada situació de l'economia espanyola ha fet que el Principat miri cap a l'altre costat i vulgui canviar de parella. Al menys en quant a turisme de primavera. I és que la promoció que farà el Principat per aquest maig concentrarà més esforços en el mercat francès que en l'espanyol, que històricament és el principal emissor de visitants.

Fins a 928.000 euros invertirà Andorra Turisme en la campanya de la nova temporada. Una aposta amb la que es vol augmentar un 7% el nombre de turistes i un 2% els excursionistes i, com a conseqüència, les pernoctacions i la despesa dels visitants.

Tal i com va dir ahir el gerent de la societat, Betim Budzaku, «això val molts diners», quan va parlar de la promoció en mitjans internacionals. No en va, del prop d'un milió d'euros, uns 700.000 serviran per pagar la promoció als mitjans de comunicació tradicionals a França i a Espanya. Al nou enamorat del Principat, el país del nord, es destinarà més de la meitat del pressupost, mentre que en Espanya es gastarà el 45%.

Aquesta inversió té que traduir-se, segons el Govern, en un augment del 7% de les visites. La previsió «prudent», segons va indicar el ministre de Medi Ambient i Turisme, Francesc Camp, seria obtenir una facturació de 2.242.414 euros més que al 2011. Tot i que la inversió és major que al novembre, Budzaku va recordar que es treballa durant més dies, concretament 34, dels quals 23 són pont, tenint en compte el del primer de maig, San Isidro i dues celebracions franceses.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT