PUBLICITAT

Vallnord tanca amb un 10% menys de dies d'esquí venuts

  • El client rus ha crescut un 10%, el britànic ha caigut un 5% i el francès s'ha mantingut
EL PERIÒDIC
ORDINO

Periodic
Uns esquiadors a Arcalís. Foto: ÀLEX LARA

El tancament de la temporada 2011-2012 de Vallnord ha reflectit un descens en la venda de dies d'esquí d'un 10% en relació a la temporada anterior. Segons va informar el domini esquiable, han venut un total de 680.000 dies d'esquí. L'estació va voler remarcar, però, l'augment significatiu del sector d'Arcalís, un 15% superior al de la temporada passada, beneficiant-se així d'unes condicions climatològiques adverses per a la resta de sectors i gràcies a haver pogut iniciar la temporada durant el pont de la Puríssima. Arcalís ha sumat 236.000 dies d'esquí en 135 dies d'obertura.

Vallnord va atribuir a la manca de precipitacions en forma de neu i la crisi econòmica – que va generar «dubtes en el client esquiador»–, el fet d'haver tancat la temporada amb un 10% menys de dies d'esquí. En total han estat 680.000 dies de neu, dels quals 236.000 pertanyen a Arcalís i la resta, 444.000, corresponen als 115 dies operatius a Arinsal i Pal.

Malgrat aquestes xifres, des de Vallnord van opinar que la temporada –una de les més seques dels darrers anys– les estacions andorranes l'han defensat prou bé gràcies, en gran mesura, a la inversió en infraestructures i en la xarxa d'innivació artificial dels darrers anys. D'aquesta manera, s'han garantit unes condicions òptimes al llarg de la temporada i s'han ofert uns percentatges raonables de pistes i remuntadors oberts.

menys anglesos, més russos / El domini esquiable de la Vall del Nord va informar que el perfil de client de proximitat provinent del mercat espanyol ha crescut un 5% pel que fa a estades de cap de setmana. En canvi, el client espanyol de més distància com Madrid, València o d'altres Comunitats Autònomes, ha disminuït un 10%. Aquest perfil d'esquiador «ha estat més prudent i ha optat per altres alternatives o bé no ha esquiat», va assegurar Vallnord. En conjunt, aquest mercat representa el 70% dels clients de Vallnord.

Pel que fa a d'altres mercats internacionals més llunyans, Vallnord va destacar l'increment del 10% de clients russos, el descens del 5% de l'esquiador britànic i l'estabilitat del client francès.

El domini va concloure que tanca una temporada irregular, marcada per la crisi econòmica i la manca de precipitacions. Tot i això, ha estat l'escenari de grans competicions internacionals, disputant-se totes les proves previstes: les dues Copes del Món d'Esquí de Muntanya, el Dorado Freeride, el Vallnord Speed Ride, el Nike Chosen 6.0 i el Pata Negra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT