PUBLICITAT

Vallnord tanca temporada amb un 10% menys de dies d'esquí

  • Arcalís augmenta un 15% respecte a la temporada passada
12042012_vista pistes vallnord
Una vista de les pistes nevades a Setúria. Al fons el sector de Pal. Foto: VALLNORD
El tancament de la temporada 2011-2012 de Vallnord ha reflectit un descens en la venda de dies d'esquí d'un 10% en relació a la temporada anterior. Segons ha informat el domini esquiable a través d'una nota de premsa, han estat un total de 680.000 dies d'esquí. L'estació remarca, però, l'augment significatiu del sector d'Arcalís amb un 15% superior al de la temporada passada beneficiant-se així d'unes condicions climatològiques adverses per a la resta de sectors i d'haver pogut iniciar la temporada durant el pont de la Puríssima. Arcalís ha sumat 236.000 dies d'esquí en 135 dies d'obertura.

Vallnord atribueix a la manca de precipitacions en forma de neu i la crisi econòmica internaconal el fet d'haver tancat la temporada amb un 10% menys de dies d'esquí. En total han estat 680.000 dies d'esquí, dels quals 236.000 pertanyen a Arcalís amb 135 dies d'obertura, cosa que la situa amb un augment d'un 15%. Arcalís va ser el primer sector que va obrir pel pont de la Puríssima. La resta, 444.000 corresponen als 115 dies operatius a Arinsal i Pal. 

Malgrat aquestes xifres, des de Vallnord opinen que la temporada -una de les més seques dels darrers anys- les estacions andorranes l’han defensat prou bé gràcies, en gran mesura, a la inversió en infraestructures i en la xarxa d’innivació artificial dels darrers anys. D’aquesta manera, s’han garantit unes condicions òptimes al llarg de la temporada i s’han ofert uns percentatges raonables de pistes i remuntadors oberts. 

El domini esquiable de la Vall del Nord destaca que el perfil de client de proximitat provinent del mercat espanyol ha crescut un 5% pel que fa a estades de cap de setmana. En canvi, el client espanyol de més distància com Madrid o València, ha disminuït un 10%. En conjunt, aquest mercat representa el 70% dels clients de Vallnord. Pel que fa a d'altres mercats internacionals més lllunyans, Vallnord destaca l'increment d'un 10% de clients russos, el descens en un 5% de l'esquiador britànic i l'estabilitat del client francès. 

Vallnord conclou que tanca una temporada irregular, marcada per la crisi econòmica i la manca de precipitacions. Tot i això, ha estat l'escenari de grans competicions internacionals, disputant-se totes les proves previstes: les dues Copes del Món d'Esquí de Muntanya, el Dorado Freeride, el Vallnord Speed Ride, el Nike Chosen 6.0 i el Pata Negra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT