PUBLICITAT

Grandvalira 'salva els mobles' i cau un 7% per l'escassetat de neu

  • La temporada acaba amb menys esquiadors que fa un any i tancant pistes una cinquena part dels dies
LUIS GARRIDO
EL TARTER

Periodic
Les pistes de Grandvalira, ahir, durant el darrer cap de setmana de la temporada. Foto: ÀLEX LARA

Grandvalira ha aconseguit salvar els mobles tot i la dolenta temporada climatològica, que va deixar les pistes sense neu més dies dels esperats. Els comptes d'ingressos de l'estació van caure al voltant del 7% en relació a fa un any, tal i com va explicar ahir el seu director de màrqueting, Alfonso Torreño.

Si bé encara s'estan acabant de perfilar els resultats definitius –que es faran oficials la setmana vinent–, en el darrer cap de setmana de pistes obertes, el responsable de la marca ja va comentar les primeres estimacions. «Es podria pensar que ha sigut una temporada dolenta perquè les expectatives eren altes, però no ho ha sigut, sinó que ha estat correcta», va declarar Torreño.

«Es van perdre molts dies», va explicar el responsable de Grandvalira com la pitjor conseqüència de la complicada climatologia que ha imperat aquest any. No va nevar com estava previst i es van tenir que eliminar molts dies del calendari. Principalment, de l'inici d'obertura de pistes, i també al gener. I en xifres totals, segons els números que mou l'estació d'esquí, es va arribar a perdre una cinquena part dels dies possibles. Motiu pel que Torreño destaca que la temporada ha sigut «correcta» i la davallada de facturació resulta assumible.

Nombre menor d'esquiadors / No només van caure els ingressos de Grandvalira. Segons les primeres estimacions, el nombre total d'esquiadors també es va veure ressentit. Fins i tot un percentatge una mica més elevat, amb un retrocés de prop d'un 9%, en comparació amb la temporada 2010-2011.

Tot i aquest panorama, Torreño es va mostrar força orgullós per com va anar l'any. Fins al punt de titllar-lo, segons la seva opinió, com «la millor temporada de la història» de Grandvalira. No només per la ràpida resposta al moment de crisi i l'escassetat de neu. Sinó també pel posicionament de l'estació a nivell internacional, sobretot gràcies a les dues Copes del Món lliurades a les seves pistes. També va agrair al Govern andorrà la seva col·laboració i promoció en uns moments difícils pel mercat del turisme.

I és que Torreño no va dubtar que van ser necessàries nombroses promocions i actes de màrqueting per assolir aquests números. «Amb aquesta davallada d'esquiadors van ser necessaris forts promocions de preus i un esforç comercial important», va manifestar.

De cara l'any vinent, sembla ser que tocarà patir novament. «El mercat espanyol [que arreplega prop de la meitat dels usuaris] representa un dubte important i la seva situació es complicada». En relació a allargar la temporada, de moment va refermar que no entra als seus plans. Tot i que li agradaria, veient el bon estat de les pistes i les bones temperatures.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT