PUBLICITAT

«Gran» canvi estratègic de comunicació 'online'

  • Protegir la marca Andorra és compatible amb l'oferta agressiva, segons Budzaku
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Budzaku escolta les ponències d'altres congressistes, ahir al Centre de Congressos Foto: ÀLEX LARA

«Un canvi estratègic molt fort de la comunicació» que es fa d'Andorra a través d'internet, i com a conseqüència, canvi també als mitjans tradicionals. Així és va pronunciar ahir el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en el marc de la conferència impartida en el Congrés de Neu i de Muntanya celebrat a Andorra la Vella. El ministre de Turisme, Francesc Camp, ho havia anunciat la jornada anterior, però ahir Budzaku en va donar alguns detalls més.

La nova web s'oferirà en català, castellà, francès, rus i portuguès, per tal d'oferir a cada target uns atractius del país en funció dels seus gustos. Per exemple, la pàgina potenciarà el shopping en la seva versió russa, mentre que potenciarà l'esquí en la seva versió castellana. Budzaku va explicar que s'estan fent una tasca de captació de dades per a saber exactament què volen i què els agrada d'Andorra als visitants, requisit previ indispensable abans de tirar endavant aquest nou canal comunicatiu, que veurà la llum «entre octubre i novembre».

El que encara no està del tot definit és si aquesta nova web Andorra.ad podrà realitzar reserves online, una petició que li van fer els propis participants del Congrés durant el torn de paraula posterior a la conferència. Segons Budzaku, és una opció que s'acabarà oferint però que «no és una prioritat» cara el llançament de la pàgina a la tardor.

El nou canal online pretén que el visitant potencial estigui «en contacte constant» amb ella, a partir d'ordinadors, tablets i smartphones. Això sí, «sempre oferint el mateix missatge». A més, el seguiment serà tant abans de realitzar l'estada –oferint facilitats per a la planificació–, com durant –amb informació sobre el que visita, per exemple, fent ús del codi QR– i també després de visitar Andorra–compartint l'experiència.

Finalment, també es variarà l'oferta de la nova pàgina en funció de la temporada de l'any i es potenciarà l'ús de les xarxes socials.

CUIDAR LA MARCA / Budzaku va reconèixer que la renovació de l'estratègica comunicativa, que no només fa referència a la pàgina web, és una necessitat ja que l'actual Andorra.ad «s'ha quedat obsoleta». Aquest fet desgasta la marca Andorra, un fet que cal redreçar. El gerent d'Andorra Turisme va recalcar la necessitat que en aquesta nova estratègia estiguin vinculats completament el canal online i també els canals convencionals: premsa, ràdio o televisió. Aquesta combinació «online-offline, és que el farà que les nostres campanyes siguin rendibles», va assegurar Budzaku.

La darrera campanya d'Andorra Turisme, Just Married, tot just s'acaba, i tot i que la societat encara no disposa de xifres concretes, «estem contents de la notorietat aconseguida», va manifestar Budzaku. Es tractava d'una promoció que oferia pacs d'esquí i hotel a uns preus agressius, en alguns casos per sota els del mercat. El gerent va tornar a defensar aquest posicionament, assegurant que la protecció de la marca Andorra i la captació de clients fent ofertes atractives és compatible, i que s'ha de trobar el punt intermig.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT