PUBLICITAT

El món ens torna a mirar

  • Experiències arribades de Corea, del Kurdistan o de Sud-Àfrica durant la primera jornada
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Rifai escolta el discurs inaugural del Congrés, a càrrec del cap de Govern, Toni Martí, ahir Foto: ÀLEX LARA

Més de 340 inscrits i una trentena de països representats és el que està deixant de balanç aquest setè Congrés. Fent al·lusió a l'eslògan de la Copa del Món de Grandvalira, el món mira a Andorra, –o més ben dit, el torna a mirar–, sobretot aquell món interessat en les noves tecnologies i el poder de les xarxes socials. Com no podia ser d'una altra manera ahir la sala del Centre de Congressos era una exposició viva d'smartphones, Iphones i d'altres marques de tablets. El ponent Oh Dong-ho, que va venir a explicar l'experiència de l'Ulsan Metropolitan City –República de Corea–, va assegurar que el 16% dels mòbils «ja són intel·ligents», amb previsió d'arribar a un 30% del total d'aquí a un any. Ahir aquests percentatges segur que se superaven amb escreix.

La multiculturalitat es feia palesa en cada ponència. Els coreans van explicar la seva interessant proposta relacionada amb el 2.0 a Yeongnam, el que ells anomenen els «Alps de Corea». Han partit de zero i tot el turisme que han aconseguit deriva d'internet i sobretot de les xarxes socials, van assegurar. Segons Dong-ho, «internet és una cultura, és una obligació».

Poc després, va arribar el torn de paraula per als participants, i va parlar la ministra de turisme de Sud-Àfrica, qüestionant la importància dels smartphones. També va voler parlar un representant del Kurdistan iraquià, que va preguntar com podia aplicar totes aquestes possibilitats en una zona parcialment desèrtica.

El que diguin els altres, a missa

Una altra ponència interessant va ser la de Georg Ziegler, un jove empresari suís que ha posat en funcionament HolidayCheck.com, una pàgina perquè els clients que hagin visitat hotels puguin fer-ne la seva posterior valoració. L'opinió de tots ells és sagrada pels clients potencials. Ziegler va explicar que el 14% dels turistes confien en el que els diu el màrqueting. Però el 90% de tots ells confia en les opinions de la resta de consumidors. Cada vegada més, els compradors s'assessoren en aquesta tipologia de pàgines, ja sigui per viatjar o per comprar qualsevol producte. És per això que una mala crítica pot enfonsar negocis. Per no caure en un pou sense fons, l'empresari va animar als hotelers a respondre les queixes i també a reconèixer els errors públicament.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT