PUBLICITAT

Tot i l'amnistia bancària dels 30 euros AD800 no afluixa

  • L'associació continua demanant als consumidors de no pagar amb targeta?
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Perquè la comissió del 0,5% sobre els pagaments fets amb targeta de crèdit nacional així com l'augment de la comissió sobre els pagaments fets amb targeta estrangera afecta un sector molt castigat per la crisi, AD800 continua la campanya de sensibilització ciutadana per restringir l'ús de la targeta de crèdit. El portaveu d'AD800, Lluís Manel Montoro va explicar ahir que «estem a favor de que el Govern prengui una decisió més urgent que la possibilitat d'elaborar una futura llei antimonopoli, que de fet no és l'única mancança que tenim». Per a Montoro la campanya per restringir l'ús de la targeta de crèdit no s'ha acabat. «Dir que no es cobrarà la comissió per les operacions fetes amb targeta andorrana que siguin inferiors a 30 euros i no res, és el mateix». A més, Montoro i els comerciants, recorden que l'anunciada ‘amnistia' no s'ha aplicat de seguida sinó que entrarà en vigor després de les vacances de Pasqua.

Sigui com vulgui, els membres d'AD800 comencen a fer el recompte dels comerços que han penjat el cartell de la campanya als aparadors. «De moment encara no tenim dades objectives però ja hi ha alguns botiguers que ens han dit que fa dies que no utilitzen el Terminal de Punt de Venda electrònica, TPV». A més, «alguns també ens han explicat que en veure el cartell, més d'un client, en no portar diners,va al caixer a retirar-ne per pagar».

Prescindir del TPV / Si la campanya té molt d'èxit AD800 i altres fonts consultades no descarten que l'usuari de la targeta acabi pagant la comissió en retirar els diners del caixer automàtic, «al cap i a la fi, els bancs són botigues de diners». La crida per pagar en efectiu i deixar de banda els diners de plàstic no és l'única acció que planeja el grup sinó que també vol encoratjar l'abandó del TPV, «com a mínim el físic i potenciar els pagaments que es poden fer per internet a través del TPV virtual».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT