PUBLICITAT

Andorra es posiciona entre les millors destinacions

  • Aconsegueix l'1% del mercat europeu d'esquí i arriba en cinquè lloc
GLÒRIA GURDÓ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'estació d'esquí alpí d'Ordino-Arcalís, la més septentrional d'Andorra. Foto: Àlex lara

Andorra, amb només 468 quilòmetres quadrats i 78.000 habitants arriba a posicionar-se entre les deu primeres destinacions europees de neu segons l'estadística de la FIANET (Federació internacional d'associacions nacionals d'esquí). Amb una quota de mercat de l'1% supera països com Finlàndia o Eslovènia, tot i que encara se situï molt lluny dels països alpins que dominen el mercat: França, Àustria, Suïssa i Itàlia que es reparteixen el 80% de les vendes. Marta Rotés directora d'Ski Andorra va ponderar ahir aquestes dades «crec que és important que un país tant petit com el nostre figuri en el mapa europeu a aquest nivell. Hem de pensar que alguns d'aquests països són milers i milers de vegades més grans, tant a en termes de població com de territori».

Cal saber que Espanya, Noruega i Suècia es posicionen amb un 3% i Alemanya amb un 2%. Per mantenir el lloc en el rànquing i millorar-lo, si cal, Andorra no només organitza el Congrés de Turisme de Neu i de Muntanya que comença demà al Centre de Congressos d'Andorra la Vella, sinó que també forma part de la OITAF (Organització internacional de transports per cable) i participa regularment, a través dels tècnics de les estacions d'esquí, en els fòrums de la SAM (Saló mundial de l'equipament sostenible de muntanya) que se celebra cada any a la ciutat alpina de Grenoble.

Noves estratègies 2.0 / El cònsol major de la Massana, comú que aquest any organitza el Congrés de Turisme de Neu i de Muntanya , David Baró, va manifestar ahir que «per Andorra és important organitzar-lo ja que la temàtica s'adapta al que volem transmetre: som un país de neu i de muntanya, amb un alt potencial turístic i amb una gran capacitat d'organització». Per a Baró, Andorra ha posat el llistó molt alt: «el Congrés arrenca amb un nivell d'inscripcions elevadíssim i estem convençuts, tant els comuns (a qui represento) com el Govern i l'OMT, que la temàtica del congrés, Turisme de Muntanya 2.0 s'adequa a les necessitats actuals dels professionals del sector». Avui divuit ponents analitzaran les oportunitats que ofereix l'entorn de les noves tecnologies, especialment Internet i les xarxes socials en la promoció i venda del producte. Abans però, Peter Keller, professor del comitè científic del Congrés explicarà l'eclosió de nous hàbits amb l'aparició dels nous suports tàctils i el consultor, Laurent Vanat, exposarà el seu informe sobre l'estat actual del turisme de muntanya.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT