PUBLICITAT

Agenda.ad vol convertir-se en el punt de referència de tota l'activitat cultural del país

  • L'agenda cultural nacional amb el seu web propi deixa enrere la versió paper
  • El portal servirà als agents del sector per saber quan  programar actes i evitar coincidències

02042012_agenda_ad2

Albert Esteve, ministre de Cultura, i Roger Torné, de l'empresa Telesistemes, durant la presentació d'agenda.ad. Foto: ANA
Aquest dilluns s'ha posat en marxa l'agenda cultural nacional amb el seu web propi. Es deixa enrere així la versió paper que es feia de forma mensual anys enrere i de forma trimestral el 2011 coincidint amb la Capitalitat de la Cultura Catalana. Precisament aquest esdeveniment va servir per unir esforços tots els comuns i el Govern que han acabat fructificant amb aquest nou portal. El web, no només servirà per ser la porta al món de les activitats culturals al país, sinó que també servirà als agents del sector per saber en el moment de programar actes si n'hi ha algun de previst o compromès en la data específica. Es vol evitar, així, segons ha manifestat el ministre de Cultura, Albert Esteve, la coincidència d'actes del mateix perfil. A la roda de premsa de presentació també hi han assistit representants de Cultura dels set comuns.
Des d'aquest dilluns ja es pot visualitzar la nova agenda cultural a través del web www.agenda.ad . Es tracta, segons ha dit el ministre de Cultura, Albert Esteve, durant la presentació, d'un projecte fet de forma conjunta entre els set comuns i el Govern que vol ser 'el punt de referència per als ciutadans d'Andorra i d'arreu del món de tota l'activitat cultural que es desenvolupa al país'.

L'embrió de la nova eina digital ha estat l'experiència conjunta de l'agenda trimestral que es va editar durant l'any passat amb motiu de la Capitalitat de la Cultura Catalana d'Escaldes-Engordany. Anteriorment s'editava l'agenda de forma mensual. El pas al digital permetrà, a part de l'estalvi econòmic, tenir-la actualitzada puntualment, segons ha explicat el ministre.

Per fer-ho possible, Esteve ha explicat que s'han creat tres nivells de perfil: el de l'usuari, el visualitzador i el programador. El primer només podrà veure i cercar les activitats fixades. El segon estarà a l'abast de totes les associacions culturals, fundacions i responsables de locals que podran visualitzar no només les dates en les quals hi ha activitats ja fixades sinó també les que estan programades encara sense confirmació. Això permetrà que a l'hora de programar cadascú la seva activitat tingui en compte si en la data prevista ja hi ha algun esdeveniment assignat evitant coincidències.

Per aquesta finalitat, Albert Esteve ha explicat que tots els agents culturals rebran en els propers dies una carta amb l'oferiment dels serveis de l'agenda.ad i una clau com a visualitzadors. El ministre de Cultura ha afegit que 'volem evitar que coincideixi més d'un acte del mateix perfil el mateix dia'. Quan vulguin avisar d'un acte, només s'hauran de posar en contacte amb el departament del Comú corresponent o bé amb el del Govern en cas que l'activitat sigui d'àmbit nacional.

El portal està dissenyat, segons Roger Torné, responsable de l'empresa que l'ha elaborat, amb l'objectiu que sigui senzill d'utilitzar 'sense necessitat de ser un expert'. A les activitats s'hi pot arribar a través de diferents filtres, ja sigui el calendari, el tipus de manifestació cultural o la parròquia on es realitza l'esdeveniment. 

A més, cada activitat té una fitxa amb la seva descripció, amb un mapa de localització (a través de l'eina del Google maps), la possibilitat de compartir-ho a les xarxes socials i la descàrrega al calendari personal. També hi ha la possibilitat de fer-ne una impressió amb paper.

A la pàgina principal també hi ha dos accessos directes als esdeveniments del dia en curs i als de la setmana completa. A més, incorpora un cercador i la traducció a diferents idiomes a través de l'eina del Google translate.

La nova eina ha tingut un cost de 7.384 euros, que corresponen al disseny i l’elaboració del portal i que assumeixen a parts iguals les set administracions comunals i el Govern. A aquests cal sumar-hi els 5.241,60 euros anyals, que corresponen a l’actualització i el manteniment del portal i que assumeixen a parts iguals les set administracions comunals i el Govern, segons consta en l'edicte d'adjudicació del BOPA.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT