PUBLICITAT

Disputa per la marca SOM

  • Andorra Telecom es va comprometre a retirar-la davant un requeriment notarial, però no ho ha fet
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge de la marca ?SOM' d'Andorra Telecom el dia de la seva presentació. Foto: TONY LARA

L'any 2008 el fins llavors Servei de Telecomunicacions d'Andorra (STA), canviava de nom per passar a dir-se Andorra Telecom com a marca corporativa, i SOM com a marca comercial. Aquí va començar la indignació d'una de les cases pairals més antigues de Canillo, Cal Som, que malgrat no tenir registrada la marca, va considerar que Andorra Telecom s'estava apropiant del «nom de casa nostra», va explicar ahir a EL PERIÒDIC Eva Palmitjavila, la filla de la família.

Després de iniciar reunions sense èxit amb el consell d'administració de l'empresa, la família de Cal Som va decidir tirar endavant un requeriment notarial a Andorra Telecom per la marca SOM. En la seva resposta, el director Jaume Salvat es comprometia a retirar el nom de la marca comercial, així que la família va decidir no fer cap demanda judicial. Tot i així, «encara no han retirat el nom», va fer constar Palmitjavila, que va explicar que «van disminuir el seu ús però continua en els cotxes», entre d'altres exemples.

Va ser precisament Eva Palmitjavila, juntament amb el seu pare, qui va tirar endavant un procés que ha durat més de dos anys. «Ens vam reunir diverses vegades amb STA i amb el seu director. Estàvem indignats, el nom és el de la casa pairal»; posteriorment, «també varem mantenir diverses reunions amb l'exministre Xavier Jordana i diverses negociacions abans de tirar endavant el requeriment notarial». Segons va declarar Palmitjavila, «ells van dir que retirarien el nom, però no ho han fet». Amb el canvi de Govern, la família de Cal Som espera que finalment Andorra Telecom retiri la marca comercial.

El llançament de la marca / Andorra Telecom es va crear per adaptar la nomenclatura a les empreses de telecomunicacions de l'estranger, i la marca SOM estava enfocada a apropar-se al client intern i a aglutinar totes les marques dels serveis que té la companyia.

En la seva presentació, el director de l'STA, Jaume Salvat, va explicar que la marca s'havia quedat «desfasada respecte a la nova realitat de l'empresa» i per aquest motiu van fer el canvi d'identitat corporativa. Salvat va indicar que el nom d'Andorra Telecom reflexa la vocació de l'empresa de «participar més activament en el món global», mentre que la nova marca comercial, SOM ‘Ampliant el teu món', «vol reforçar la identitat i la singularitat al país, amb un disseny càlid i proper», un missatge curt i fàcil de recordar, i que es pronuncia igual en la majoria de llengües. L'any 2009 ja s'havia dut a terme la implantació d'aquestes marques en els dos edificis administratius, la rotulació dels cotxes, i l'aspecte de les factures.

Així doncs, caldrà esperar que succeïx finalment amb la resposta al requeriment notarial per saber qui guanyarà la disputa pel SOM.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT