PUBLICITAT

El Fòrum Estudiants i Empresa reuneix més quòrum que mai

  • Aquest any el format és superior i la cita comptarà amb la participació de 30 empreses?
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La ministra d'Educació, Roser Suñé i el coordinador de Joventut, Agustí Pifarré, ahir en la roda de premsa. Foto: ÀLEX LARA

La ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé, va presentar ahir el segon Fòrum Estudiants i Empresa que se celebrarà divendres que ve al Centre de Congressos de la capital per apropar els estudiants al món laboral. «Aquesta és una iniciativa que hem d'anar consolidant perquè volem potenciar la recerca de talents» va explicar Roser Suñé que també va afegir que aquesta pràctica és cada vegada més freqüent en els països del nostre entorn. La ministra va reconèixer que la cita no havia reunit gaire assistència l'any passat i que per això el ministeri ha decidit canviar-ne la data. «Hem pensat que abans de les vacances de Pasqua seria un bon moment per a tots els estudiants que hi estan convidats, tant els de Batxillerat com els de Formació Professional i els Universitaris» .

Però la millor sorpresa d'aquesta segona edició és l'afluència d'empreses, una trentena en lloc de la mitja dotzena que hi van participar l'any passat. Així mateix, el coordinador de Joventut, Agustí Pifarré, va explicar també que el Fòrum es presenta «sota una estructura molt planificada i es desenvoluparà en dos espais». D'aquesta manera, els joves podran entrevistar-se directament amb els empresaris a més d'assistir a les xerrades obertes a tots. A més, aquest any s'han suprimit els tallers per donar més cabuda a les relacions entre els joves i els empresaris.

D'altra banda, Suñé també va insistir en la necessitat de fer arribar als joves un missatge engrescador sobretot perquè «tenim molts universitaris fora i és difícil contactar amb ells». I va explicar que és difícil comptabilitzar-los «perquè no tenen cap obligació de comunicar-nos on estudien, però si que ens agradaria fidelitzar-los, perquè quan estudies fora és fàcil desconnectar i en canvi,pensem que aquesta i altres accions que podem dissenyar els poden interessar». De fet, el Fòrum vol ser una mena de canal d'informació i reflexió perquè tots els joves que comencen a cursar estudis professionals o universitaris o estan a punt d'acabar-los, tinguin totes les eines en mà a l'hora d'orientar-se cap a una nova etapa com és la vida professional. Per això, divendres que ve entre les 9.30 i les 17.30 hores, s'han programat 22 xerrades amb informació sobre diferents àrees professionals. Els ponents contestaran a les preguntes dels joves que així podran conèixer millor els diferents sectors empresarials presents al fòrum. A més de poder assistir a les diferents xerrades, els estudiants també poden portar el seu currículum amb l'objectiu de presentar-los als empresaris de cara a llocs de treball que puguin proposar-se.

La jornada, organitzada pel Govern, comptarà amb la col·laboració de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra (CCIS), Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), l'Empresa Familiar Andorrana (EFA), l'associació de la Micro, Petita i Mitjana Empresa d'Andorra (PIME) i l'Associació de Bancs Andorrans (ABA).

Les xerrades tindran una durada de 30 minuts i se celebraran a les sales A i B del Centre de Congressos d'Andorra la Vella. Les temàtiques seran molt diverses, tocant tots els sectors d'activitat, tant públics com privats, i tots els nivells d'estudi, des dels que han après un ofici fins als que preparen un màster. Aquesta gran diversitat d'empreses i de ponències és un dels motius pels quals la ministra Suñé també va afegir que «hem de fer que el Fòrum sigui capaç d'atreure una major participació».

De moment el nou format ja ha conquistat més empreses, «els empresaris també estan molt interessats en descobrir el perfil i el talent dels nostres estudiants», ara falta que conquisti els estudiants, per a la qual cosa Suñé també va afegir que el ministeri està obert a qualsevol suggeriment per part d'ells.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT