PUBLICITAT

Dues ofertes per construir l'heliport nacional

  • Els terrenys proposats han estat el Roc del Patapou d'Andorra la Vella, un terreny pròxim al vial d'Encamp o o sobre els falsos túnels de Ràdio Andorra, que aprofitaria l'edifici per convertir-lo en la terminal
20032012_helicopter3
Un helicòpter sobrevolant el Principat. Foto: ANA
El concurs públic per a la construcció i gestió d'un heliport nacional ha rebut dues ofertes, tal com s'ha evidenciat en l'obertura de plecs feta aquest dimecres al matí. La primera l'ha presentada la Unió Temporal d'Empreses Heliand – CatHelicòpters i proposa construir la infraestructura al Roc del Patapou d'Andorra la Vella. La segona oferta, presentada per la UTE formada per Inversions Morsa, Saetde, FrancPort i Heliswiss Iberica, ha presentat dues opcions, la primera en un terreny pròxim al vial d'Encamp, i la segona opció sobre els falsos túnels de Ràdio Andorra, que aprofitaria l'edifici per convertir-lo en la terminal. Un cop la mesa de contractació ha verificat la documentació aportada per les dues UTE, els tècnics d'Ordenament Territorial hauran d'analitzar les ofertes per poder adjudicar el projecte.

La mesa de contractació del concurs per a la concessió administrativa de la gestió de les línies de vol regular internacionals i construcció i gestió indirecta del servei públic de l'heliport nacional ha verificat aquest dimecres la documentació administrativa de les dues ofertes que s'hi han presentat.

La primera d'elles ha estat presentada per la UTE formada per Heliand i CatHelicòpters. El director de les dues empreses, Jorge Barrigón, ha explicat a l'ANA que la seva proposta és construir l'heliport en un terreny privat del Roc del Patapou, a Andorra la Vella, i que el principal punt fort de la seva oferta és que es farà una connexió directa tant al port de Barcelona com a l'aeroport del Prat, amb quatre vols diaris. L'avantatge, segons Barrigón, és que l'heliport del port de Barcelona està gestionat per CatHelicòpters. També ha indicat que la inversió inclou la compra d'un helicòpter Augusta 139 per tal que asseguri fins al 95% dels dies de sortida.

D'altra banda, la UTE formada per Inversions Morsa, Saetde, FranPort i HeliSwiss Iberica ha proposat dos terrenys, tots dos a la parròquia d'Encamp: d'una banda un terreny privat a la zona del Riu Blanc per sobre del vial d'Encamp a l'alçada de la futura rotonda que s'hi està construint, i de l'altra, un terreny mig públic i mig privat sobre els falsos túnels de Ràdio Andorra que integra l'edifici de l'antiga emissora al projecte.

El gerent d'Inversions Morsa, Gunther Schiendl, i el director tècnic d'Heliswiss Iberica, Xavier Domingo, han explicat que la seva oferta té la vocació de ser 'un projecte de país' i 'integrador', per la qual cosa no descarten que encara s'hi puguin sumar més societats i fins i tot obren la porta a les societats que han presentat l'altra oferta. Schiendl ha assegurat que tenen 'el suport del Comú d'Encamp i el vist-i-plau dels terrenys públics per part del Govern', i que un dels avantatges és que disposen d'un contracte de col·laboració amb Aeroports de Catalunya que els assegura la connectivitat amb Barcelona i la comercialització dels vols.

Durant l'obertura dels plecs, que s'ha fet aquest dimecres al matí, els responsables d'Heliand han posat de manifest que l'operador de l'altra oferta té el certificat d'operador aeri caducat. Des d'Heliswiss Iberica s'ha assegurat que a la documentació s'ha fet constar que els tràmits de renovació estan en marxa i que estan a l'espera de rebre la llicència renovada.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT