PUBLICITAT

Veritas desembarca a la capital amb un supermercat ecològic

  • La xarxa de botigues obrirà un local on tot el menjar serà sense productes artificials
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Façana a l'eix comercial de la capital on s'instalarà el nou Veritas. Foto: TONY LARA

La xarxa de supermercats ecològics més gran d'Espanya, Veritas, desembarcarà aviat a Andorra. Amb l'anunci de la data d'obertura encara pendent, però que es preveu imminent, la cadena d'origen català comença la seva entrada internacional al Principat, després d'haver-hi copat la comunitat autònoma veïna de botigues i de donar un primer pas a les Illes Balears.

Amb aquesta operació, la companyia Ecovèritas –empresa propietària de la marca– acompleix el seu primer repte d'expansió fixat dos anys enrere, quan va marcar el 2012 al calendari per sortir fora de Catalunya. La botiga a Andorra –que es situarà a l'eix comercial de la capital i Escaldes– és part d'un pla on fins i tot es contempla l'arribada de la cadena a Madrid.

Ecologia de proximitat. / Veritas ofereix un segment nou al país, el de l'alimentació ecològica. Si ve s'encareixen notablement els preus dels aliments, la companyia presumeix de vendre «menjar de veritat, del que té tot el que ha de tenir un aliment i no té res del que no ha de tenir». Sense conservants ni rés que alteri la frescor i naturalesa del producte.

L'expansió de Veritas és força més difícil que la dels supermercats habituals, precisament, per la seva estratègia de negoci. El menjar fresc i elaborat sense artificis es basa també en una producció fresca, motiu pel que no a l'empresa no li resulta senzill allunyar-se dels seus centres de distribució. Fins i tot per fer el seu pa ecològic va instal·lar una planta a l'Hospitalet, a menys d'una dotzena de kilòmetres dels seus principals establiments a la capital catalana.

Des de la seva creació al 2002, Veritas ha arribat als 22 supermercats a Catalunya, a més d'una botiga a Maó. Aprofitant el forat de mercat de l'alimentació biològica, la companyia va crear un model de negoci que va estar-hi en números vermells durant els seus primers sis anys. Al 2009 es va estabilitzar –amb una facturació de 17 milions i tenint creixements de dos dígits– i va començar a donar beneficis, segons va declarar llavors l'empresa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT