PUBLICITAT

No és l'Illa, és la crisi

  • Dotze mesos després de la seva obertura, els establiments de l'eix de les compres valoren com els ha afectat la incursió del complex comercial en un context econòmic complicat
I. C.
ESCALDES-ENGORDANY

"No és tan un problema d'haver creat l'Illa sinó de la crisi general". Així ho explicava ahir l'encarregat d'una botiga d'electrònica situada a l'Avinguda Meritxell de la capital. Un any després de la inauguració del centre comercial Illa Carlemany, els establiments de l'eix de les compres del país presenten una radiografia diferent. Hi ha botigues que s'han traslladat a les grans galeries situades a Escaldes-Engordany. Altres han reorientat el seu negoci i el pes de la crisi ha empès al tancament d'alguns comerços.

El mateix empleat del comerç de productes d'electrònica va comentar que "les botigues del nostre ram de l'Illa no s'han emportat tots els clients. Les vendes han baixat per la crisi, no culpabilitzo l'Illa". I és que l'entrada de menys visitants al Principat ha estat el principal motiu de la davallada de la facturació dels comerços.

"Tenim molt client nacional que ens és fidel. També és cert que ens està gastant menys. El que oferim no es troba al centre comercial". Ho va apuntar la dependenta d'un establiment de material esportiu del centre d'Andorra la Vella, que va indicar que si bé l'Illa compta amb botigues d'esports, "són marques molt concretes". No obstant això, va admetre que les vendes "ens han disminuït prop del 10% o més".

Una empleada d'una firma de llenceria que disposa de franquícies als països veïns va assenyalar: "Qui ve a comprar ho fa també a Espanya o a França. Coneixen bé el producte i aquí s'estalvien una mica més". I hi va afegir: "Estem ben situats i no ens ha afectat el centre comercial, ens ha afectat el moment de crisi".

Cadascun dels comerços consultats ahir van coincidir que els comportaments dels consumidors han canviat molt ens els últims dos anys. "Es miren més els preus i busquen el màxim descompte", van assegurar.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT