PUBLICITAT

L'incendi de Calbinyà, sota control

  • Més de 121 hectàrees d'arbrada i matollar cremades a Valls de Valira
EL PERIÒDIC
VALLS DE VALIRA

Periodic
Llovera, Bercianos, Marquina, Torreño i Bertrana, ahir Foto: ÀLEX LARA

L'incendi de Calbinyà, a Valls de Valira, està en fase de control des de les 16.35 hores d'ahir, segons van informar els Bombers de la Generalitat de Catalunya. A la zona hi continuen treballant 11 dotacions terrestres per aconseguir controlar el foc totalment. Fins al moment, la superfície afectada és de 121,73 hectàrees del terme de les Valls de Valira, de les quals 104,62 són de massa arbrada, 8,79 de matollar, i 8,33 de pastures. Pel que fa a la resta de focs del Pirineu, l'incendi de Montanissell, a Coll de Nargó, i el de Viu de Llevata, al Pont de Suert, estan controlats. L'únic que continua actiu és el que afecta Gerri de la Sal, al Baix Pallars.

Tot i que les causes dels incendis no s'investigaran fins que estiguin apagats, la hipòtesi amb més pes a Calbinyà és que alguna crema controlada no s'apagués del tot bé i que el vent la fes reviure. El conseller d'Interior català, Felip Puig, va recordar que les condicions meteorològiques dels darrers mesos són «gairebé històriques», ja que fa mesos que no plou, i les gelades han contribuït a matar la vegetació que conservava la humitat, informa l'ANA. Puig va agrair la col·laboració dels Bombers d'Andorra. El cap de Govern, Toni Martí, i el ministre d'Interior, Marc Vila, també es van personar a la caserna de Bombers de la Seu per interessar-se per l'estat de les operacions.

La crisi ha canviat el patrocini esportiu, tant des del punt de vista de les empreses com dels mateixos esportistes. Aquests ja no ofereixen només l'intercanvi publicitari i les empreses tampoc s'hi conformen. El director de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, reconeixia ahir en la taula rodona de l'n-Day que el primer que han retallat les empreses ha estat el pressupost de màrqueting, i amb el que es disposa «has d'aprofitar-lo per donar el major retorn a l'empresa». Així, les empreses, com el cas de Grandvalira, a l'hora d'acordar un patrocini es fixen en el retorn en publicitat, la notorietat lligada amb els valors de la marca i que hi hagi un retorn directe en vendes. Per això cada vegada es parla més de partners que d'espònsors, i patrocinat i patrocinador fan més activitats conjuntes de les quals les dues parts en surten beneficiades. Pel que fa a Andorra, el mecenatge esportiu és una aposta relativament segura. Els esportistes són ambaixadors del país: «No deixes de ser l'andorrà que dóna voltes pel món», manifestava el pilot Albert Llovera. I també com a escenari de competicions: la Copa del món d'esquí alpí femení va servir «per destacar Andorra», diu Torreño. I aquesta pot ser una via per recuperar l'activitat de pilars tradicionals de l'economia. Per afavorir aquests patrocinis, els incentius fiscals seran de gran ajuda, van coincidir els ponents.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT