PUBLICITAT

Desfilada de tendències de viatge

  • Majoristes internacionals es ?deixen agradar' per les agències andorranes, en el marc d'un ?workshop' organitzat per l'UCAVE H D'aquí en sortiran els nostres futurs plans i destins per a les vacances
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Agències andorranes es deixen assessorar pels majoristes andorrans, dijous Foto: TONY LARA

Andorra viu del turisme, però no s'ha d'oblidar que els andorrans també fan turisme. Els moments d'oci i vacances són aprofitats per sortir a l'estranger i cal prèviament definir quina serà la destinació i la tipologia de vacances que s'està buscant. Per intentar ajudar a resoldre aquests debats i també aportar idees i novetats, l'Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades (UCAVE), va celebrar dijous al vespre un workshop per acostar els grans operadors internacionals a les agències de viatges andorranes.

En total van venir a Andorra 18 operadors, com Catai Tours, Visit Britain o Austrian Airlines, els quals van donar a conèixer les seva oferta de viatges a les 38 agències nacionals. La intenció, fer-se agradar, insinuar el que està de moda, mostrar-se atractius amb el canal que després serà el transmissor dels futurs viatgers andorrans. Per alguns no va ser tasca fàcil, com Royal Jordanian, que intenta recuperar posicions després de les darreres revoltes àrabs. «El litoral del món àrab està molt afectat», va manifestar Cristina Bou, presidenta de l'UCAVE. No passa el mateix amb els creuers, malgrat els darrers accidents de Costa Cruceros: «ja hi estem acostumats, igual que quan hi ha una tragèdia aèria».

Els creuers pel Mediterrani, Nova York i l'Argentina són les grans demandes d'aquest 2012. Tot i que acostumen a ser viatges que es deixen per a l'estiu. Per Setmana Santa toca estalviar i el viatger es decanta sobretot per destins propers, i una de les opcions amb més tirada és el turisme rural o les escapades ràpides a una ciutat europea. No és època de grans viatges, però mai deixarà de ser època de viatjar. Segons Bou, «la gent no renuncia a les seves vacances, però n'escurça la durada».

La presidenta de l'UCAVE va assegurar que veient el volum d'assistència de les dues parts, el workshop es repetirà l'any vinent. També és important, evidentment, que la imatge que els quedi a les agències catalanes d'Andorra sigui bona. Tindran un paper important a l'hora de motivar la decisió dels catalans a venir. Això sí, res de vendre el Principat com a oferta econòmica, «plantejar Andorra com a low cost és un error», va assegurar Bou. Prenguin nota.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT