PUBLICITAT

'Picasso i la pintura moderna', al podi de les més vistes del CAEE

  • Prop de 4.000 persones van visitar l'exposició, clausurada el 25 de febrer
A. L.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Gitana amb mantó vermell, de Ramon Casas (oli, 1898) Foto: MUSEU DE MONTSERRAT

Mirin bé la gitana amb mantó de vermell d'aquí al cotat. És la Trini, passada pel sedàs i el pinzell de Ramon Casas. Un oli de petit format datat el 1898 que no s'havia vist mai en públic –va ser un present de Casas al doctor Font Torné i va quedar en mans e la família fins que la néta del primer propietari la va donar a la pinacoteca montserratina– i que s'ha erigit en l'estrella de Picasso i la pintura moderna, la mostra procedent del Museu de Montserrat amb fons d'autors catalans de finals del XIX i primera meitat del segle XX que es va clausurar diumenge passat al Centre d'Art d'Escaldes (CAEE). Atenció al balanç: els 3.967 visitants que hi van desfilar des de la inauguració, a principis de desembre, la converteixen en la tercera més vista en els quasi set anys d'història del CAEE, a una distància considerable d'Egipte, el pas a l'eternitat –que el 2009 en va registrar 6.800– però que quasi li serveixen per desbancar de la segona posició l'exposició sobre art precolombí que l'any passat va donar la campanada amb 4.100 visitants. Li va faltar un esprint de res, probablement una setmana més de temps.

La Trini de Casas ha sigut sens dubte l'estrella del trimestre al CAEE. Però s'ha de reconèixer que estava molt ben acompanyada: per començar, els dos paisatges andorrans pintats per Mir durant el segon dels seus periples a casa nostra, el 1933. Però n'hi havia més, molt més: des de Martí i Alsina i Vayreda fins a Rusiñol, Nonell i Brull. I com a torna, ja saben, la desena de gravats tauròfils parits per Picasso als anys 50 i que formen part de la col·lecció Vallauris, per la localitat de la Costa Blava francesa on l'artista espanyol residia preferentment a l'època. Uns cartells d'interès francament menor però que van servir com a coartada per posar el nom de Picasso com a reclam de la mostra. Com si Casas, Mir, Rusiñol i companyia ho necessitessin. En fi. Se'n van la Trini i tots els seus col·legues, i els substitueix la pintura conceptual de Mihai Bara, desaparegut des que la tardor del 2010 va exposar a l'acadèmia de Romania de Roma i que inaugura mostra el 6 de març.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT