PUBLICITAT

Vint-i-set propostes hoteleres per recuperar el sector

  • Els usuaris del portal Booking.com qualifiquen els hotels del país amb un 8
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un hotel de la capital Foto: ÀLEX LARA

La Unió Hotelera ja té enllestida la primera part del document que ha de servir per millorar la situació econòmica del sector, encarada a acabar amb «la guerra de preus». Després de proposar una enquesta a tots els afiliats a través de la seva pàgina web, han recollit les propostes més repetides, resumides en un document amb 27 punts. Ara s'ha reenviat el text perquè els hotelerers, siguin o no afiliats de la UH, en triïn les cinc que consideren més determinants.

Entre les propostes plantejades pels propietaris d'hotels i d'altres allotjaments hi ha conceptes com reforçar els mecanismes de control de la classificació hotelera, establir una moratòria d'hotels, adaptar l'oferta i la comunicació per atreure un turista de target superior, facilitar el crèdit per a la renovació de les instal·lacions o més control i sancions per als hotels que no respectin la llista de preus que el Govern sol·licita anualment. Les respostes les recopilaran la setmana vinent, amb les cinc actuacions a dur a terme.

El portaveu de la Unió Hotelera, Joan Antoni Azurmendi, ja va avançar que d'entre les opcions plantejadaes, veuen amb bons ulls i seria «un petit repte» establir un mínim de tarifes per a tots els hotels els períodes d'alta demanda. La petició d'establir aquest topall tarifari durant tot l'any és complicada, va reconèixer Azurmendi, tenint en compte la fluixa demanda en algunes zones i mesos concrets.

Trobada amb booking.com / D'altra banda, membres del portal web Booking.com va venir ahir al país per a reunir-se amb els hotelers. Els representants del motor de reserves més important del món van explicar estratègies de venda i posicionament per a captar més turistes a través del portal. Es va parlar d'aspectes com les tarifes competitives, les facilitats de cancel·lació o la disponibilitat. A més a més, els membres del motor de reserves es van comprometre a enviar a tots els hotelers registrats a Booking.com un estudi personalitzat sobre com millorar la captació de clients, va explicar Azurmendi.

Tot i les propostes de millora, el record que tenen els turistes que visiten el Principat i ho fan reservant a Booking.com és positiu. La nota mitjana és d'un 7,95. Actualment, uns 200 establiments dels 300 que hi ha al país utilitzen aquest motor de reserves. Azurmendi va destacar la baixa comissió que cobren, del 3% i el fet de poder arribar a turistes potencials d'arreu del món.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT