PUBLICITAT

Llovera, a l'Espanyol de terra

  • Després de dos anys al Mundial, el pilot correrà amb l'S2000 les set proves espanyoles i el Catalunya
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Després de dues temporades, tornar a lluitar per un volant al Mundial ha esdevingut per a Albert Llovera una autèntica batalla, una lluita diària des de fa mesos, fins i tot quan la temporada no havia acabat, però finalment tot el que ha pogut aconseguir han estat les set curses que corresponen al Campionat d'Espanya de ral·lis de terra, més una cursa del Mundial, el Ral·li de Catalunya, amb l'opció de competir a una altra prova mundialista, sempre depenent del pressupost.

Albert Llovera assegura que està «una mica tocat» perquè porta «quatre mesos lluitant, sense vacances ni de Nadal ni de Carnestoltes ni de res», i confirma que ha estat treballant «moltíssim». De fet, ha fet infinitat de viatges per poder tancar un acord que ha tingut anades i tornades. Al final, competirà amb el Fiat Abarth S2000 al grup N de l'Espanyol de terra, i ho farà amb aquest vehicle «perquè m'ho passo millor amb ell tot i tenir cinc cavalls menys que el Proto». La competició començarà per ell el pròxim cap de setmana amb el Català per anar provant, i de fet avui mateix ja és entrenant amb el cotxe. El Català el farà sempre que no coincideixi amb l'Espanyol, competició que s'inicia el 17 de març amb la primera prova puntuable que tindrà una segona el 18, totes dues al Baixa Andalusia.

RIVALS DE RENOM / Entre els pilots que lluitaran per l'Espanyol hi ha noms tan coneguts com el del campió del món d'SWRC 2010, Xevi Pons (mitsubishi Lancer EVO X) –el seu excopilot, Àlex Haro, serà ara el de Llovera, que ja no serà amb Diego Vallejo–, però també Nani Roma (Mini) o Pedro Font, que és l'actual campió del grup N. D'altres, Álex Villanueva, Gustovo Sosa, Juan Carlos Aguado, Rubén Gracia o Àlex Teixidor. «Hem de buscar estar en el podi de totes les curses en el grup N, i al final de la temporada dins dels set primers», va dir ahir el pilot en la presentació oficial, tot i afirmar també que l'objectiu és «gaudir del pilotatge».

ELS PROBLEMES FÍSICS DE LLOVERA / Una de les dificultats del pilot és, com diu ell, que no acaba les temporades pel seu estat físic. Pateix tres tendinitis al polze de la mà esquerra amb què accelera –ha esdevingut artrosis–, problemes a les insercions dels colzes –ha estat operat dues vegades–, a l'espatlla, pateix espasmes a les cames i està prenent medicació. Assumeix que els tendons «són el que són», i que la musculatura intenta suplir, però tot té un límit. Encara que ell mira al futur: «No descarto tornar al Mundial».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT