PUBLICITAT

L'hegemonia xinesa rescatarà els mercats, diu un expert inversor

  • García recomana invertir a companyies que es beneficien del creixement de països emergents
C. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Garcia minuts abans de començar la conferència, ahir a la seu de Crèdit. Foto: TONY LARA

«Quan pitjor són les notícies, més oportunitats hi ha als mercats», va assegurar ahir Francisco García, director general d'inversions de la gestora espanyola Bestinver. És a dir, la crisi s'ha de veure com un ítem positiu a l'hora d'invertir, perquè és «quan realment surten les oportunitats». A més a més, el creixement dels països emergents, liderats per la potent Xina, minimitzen el que per Europa sembla que sigui la gran catàstrofe: la caiguda, econòmicament parlant, de països com Grècia o Portugal, i Espanya si no s'espavila. Segons García, l'hegemonia que comença a agafar la Xina servirà per iniciar la recuperació dels mercats.

El directiu de Bestinver, que ahir va realitzar una conferència organitzada per Crèdit Andorrà, va mostrar-se convençut que, «després de més de deu anys dolents a la borsa», aquest 2012 s'iniciarà la recuperació. «Després de vaques flaques en venen de gordes», va assegurar, exposant que l'economia global està creixent de l'ordre del 3,3% anual, és a dir, dins la mitja de creixement dels darrers 20 anys.

I per entendre-ho cal desdramatitzar la problemàtica europea: La suma de les economies d'Espanya Grècia i Portugal representen la meitat de l'economia de la Xina, va exposar l'inversor. García va recomanar invertir a aquests països emergents, tot i que a través de «companyies que es beneficien del seu creixement». Per exemple, la marca de vehicles BMW, un producte de luxe que els xinesos compren perquè no tenen.

INVERTIR EN TELEVISORS / Tot i la mala situació dels mercats del sud d'Europa, García va assegurar que ja s'hi pot tornar a invertir. Això sí, en productes segurs, sense arriscar-se amb empreses endeutades o bancs o amb noves tecnologies, massa volàtils. Un exemple, els televisors.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT