PUBLICITAT

Càrrega de 16 camions i 500 tones

  • Arran dels esfondraments s'han multiplicat les mesures de control previstes al projecte
EL PERIÒDIC
LA MASSANA

Periodic
Uns camions col·locats estratègicament en realitzar les proves de càrrega, ahir. Foto: ÀLEX LARA

Un total de 16 camions, amb una càrrega entre 25 i 30 tones cada un, van prendre part ahir a la primera prova de càrrega de l'estructura 1 del túnel dels Dos Valires, que va de la sortida del túnel a la rotonda que connecta amb els túnels de Sant Antoni. Aquests testos, que es repetiran avui i demà, serveixen per mesurar el moviment de l'estructura amb el pes de grans vehicles, com els que hi circularan un cop s'obri la infraestructura al juliol. Segons el cap d'àrea d'Obra Pública, Ramon Serra, està previst que el desplaçament del pont no superi els 16 centímetres. Serra va reconèixer que arran dels incidents succeïts al túnel –l'esfondrament d'una de les estructures, causant cinc víctimes mortals, el novembre del 2009, i un segon esfondrament mesos després, en aquesta ocasió sense víctimes–, s'han pres més mesures de control de les que marcava el projecte inicial i «des de fa un any es fan lectures automatitzades en hores pautades» amb un resultat, de moment, satisfactori.

Segons va explicar el cap d'àrea d'Obra Pública, la prova consisteix en l'ubicació de vehicles pesats en tres posicions diferents durant deu minuts per carregar i deu més per descarregar. Durant aquesta estona, 12 punts de control automàtics i manuals determinen el moviment de l'estructura, que pot arribar a registrar oscil·lacions amb un marge de 16 centímetres com a màxim.

Serra reconeix que, arran dels incidents succeïts en el túnel, s'han instal·lat més mesures de control topogràfic i geomètric de les que el projecte inicial marcava. Com va indicar, «fa més d'un any que es realitzen lectures automatitzades en hores del dia pautades», amb resultats de moment satisfactoris. El responsable d'Obra Pública també va afegir que les lectures no es fan únicament de la part superior del túnel, sinó de tota l'estructura.

En aquest context, les proves de càrrega són l'últim estadi per determinar que l'estructura «és totalment vàlida», va dir Serra. Un cop obtinguts els resultats es farà un informe detallat de cada estructura, amb l'anàlisi de les variables.

Ahir les proves es van realitzar als viaductes que surten del túnel per la part de la Massana, corresponents a l'estructura 1. Avui i demà els testos es duran a terme a la resta d'estructures del túnel.

5.000 vehicles diaris

El cap d'àrea d'Obra Pública va informar també que la previsió és que els dos túnels registrin el pas de 5.000 o 5.500 vehicles al dia, dels quals el 10% seran vehicles pesats, i d'aquests només una petita part es correspondran amb mercaderies perilloses. Pel que fa als terminis, Serra va manifestar que a finals de març preveuen acabar les voravies i la ubicació d'elements de protecció i de seguretat viària, amb el que es donaria per finalitzada l'obra. A l'abril entraria en funcionament la rotonda i els 100 metres de la futura desviació a la Massana, i al juliol estarien finalment connectades les dues valls a través dels túnels, va recollir l'ANA.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT