PUBLICITAT

500 tones de pes en la primera prova de càrrega del túnel de Dos Valires

  • Aquests testos, que es repetiran dijous i divendres, serveixen per mesurar el moviment de l'estructura amb el pes de grans vehicles
08022012-pontcarrega
Un total de 16 camions han participat en la primera prova de càrrega. Foto: ÀLEX LARA
Un total de 16 camions amb una càrrega entre 25 i 30 tones cada un han pres part aquest dimecres a la primera prova de càrrega de l'estructura 1 del túnel de Dos Valires, que va de la sortida del túnel a la rotonda que connecta amb els túnels de Sant Antoni. Aquests testos, que es repetiran dijous i divendres, serveixen per mesurar el moviment de l'estructura amb el pes de grans vehicles, com els que hi circularan un cop s'obri la infraestructura al juliol. Segons el cap d'àrea d'Obra Pública, Ramon Serra, està previst que el desplaçament del pont no superi els 16 centímetres. Serra ha reconegut que arran dels incidents succeïts al túnel, s'han pres més mesures de control de les que marcava el projecte inicial i "des de fa un any es fan lectures automatitzades en hores pautades" amb un resultat, de moment, satisfactori.
La zona del viaducte del túnel de Dos Valires a la Massana ha passat aquest dimecres la primera prova de càrrega de la infraestructura, on han participat 16 camions amb càrregues d'entre 25 i 30 tones cada un, per determinar els desplaçaments de les estructures que formen la futura via.

Segons ha explicat el cap d'àrea d'Obra Pública, Ramon Serra, la prova ha consistit en l'ubicació de vehicles pesats en tres posicions diferents durant deu minuts per carregar i deu més per descarregar. Durant aquesta estona, dotze punts de control automàtics i manuals, determinen el moviment de l'estructura, que pot arribar a registrar oscil·lacions amb un marge de 16 centímetres com a màxim.

D'altra banda, Serra reconeix que arran dels incidents succeïts en el túnel, s'han instal·lat més mesures de control topogràfic i geomètric de les que el projecte inicial marcava. Com ha indicat, "fa més d'un any que es realitzen lectures automatitzades en hores del dia pautades", amb resultats de moment satisfactoris. El responsable d'Obra Pública també ha afegit que les lectures no es fan únicament de la part superior del túnel, sinó de tota l'estructura.

En aquest context, les proves de càrrega són l'últim estadi per determinar que l'estructura "és totalment vàlida" ha dit Serra. Un cop obtinguts els resultats de les mateixes es farà un informe detallat de cada estructura, amb l'anàlisi de les variables.

Aquest dimecres les proves s'han realitzat als viaductes que surten del túnel per la part de La Massana, corresponents a l'estructura 1. Dijous i divendres els testos es duran a terme a la resta d'estructures del túnel.

Una mitjana de 5.000 vehicles diaris

El cap d'àrea d'Obra Pública ha informat també que la previsió és que els dos túnels registrin un pas de 5.000 o 5.500 vehicles al dia, dels quals el 10% seran vehicles pesats i d'aquests només una petita part es correspondran amb mercaderies perilloses.

Pel que fa als terminis, Ramon Serra ha manifestat que a finals de març preveuen acabar les voravies i la ubicació d'elements de protecció i de seguretat viària, amb la qual cosa es donaria per finalitzada l'obra. A l'abril entraria en funcionament la rotonda i els 100 metres de la futura desviació a la Massana, i al juliol estarien finalment connectades les dues valls a través dels túnels.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT