PUBLICITAT

Proves de càrrega als accessos de la boca oest del Dos Valires

  • El Govern preveu que el túnel pugui entrar en servei el proper mes de juliol
EL PERIÒDIC
LA MASSANA

Periodic
Obrers als accessos de la boca oest fent els treballs de formigonat, el novembre passat. Foto: TONY LARA

Els pròxims dies 8, 9 i 10 de febrer es preveu efectuar la prova de càrrega de les estructures de l'obra dels accessos de la boca oest del túnel de les Dos Valires, la sortida a la Massana. La prova s'efectuarà després que s'acabés el formigonat poc abans de Nadal, i una vegada s'han retirat els recolzaments i desencofrat les estructures. Per a cadascuna de les estructures s'ha definit la prova de càrrega per part de la Direcció Facultativa de l'obra (UTE Suport,EC,SA – Carlos Fernandez Casado,SL). La lectura de moviments serà efectuada per l'empresa de control de qualitat Pirineu Inspecció i Control, i supervisada per la Direcció Facultativa de l'obra i el Ministeri d'Economia i Territori.

El Govern va informar a través d'un comunicat de la propera realització de dites proves, i especifica que cada una d'aquestes requereix diversos camions tipus dúmper i banyera carregats de materials per efectuar les respectives proves de càrrega, preveient-se diverses fases o posicions dels camions sobres les estructures. Cada fase defineix el nombre i tipus de camions concrets que es requereixen, així com la situació precisa dels mateixos. El comunicat indica que la prova de càrrega s'ha definit seguint les recomanacions del Ministeri de Foment d'Espanya per a proves de càrrega de recepció de ponts de carretera.

Pel cas de l'estructura principal, es necessitaran fins a deu camions simultàniament en diverses fases de la prova. S'han definit els punts de lectura per a cada estructura i per a cada estat de càrrega. També s'han pronosticat els moviments de cada punt de lectura.

OBERT A L'ESTIU / Una vegada efectuada la prova de càrrega del conjunt d'estructures i que s'hagi conformat per la Direcció Facultativa, es prosseguirà amb els treballs d'urbanització de les mateixes, consistents en voravies, baranes, paviments, senyalització i enllumenat. La previsió és que aquests treballs s'acabin durant el pròxim mes de març. D'aquesta manera, només mancarà acabar la part d'instal·lacions del túnel (fase IV) perquè aquest pugui entrar en servei, la qual cosa es preveu pel pròxim mes de juliol. Serà a partir d'aleshores que la comunicació entre les Valls del Valira d'Orient i del Nord serà molt més ràpida i segura, pel fet que, entre d'altres, s'obligarà el pas de mercaderies perilloses pel túnel, enlloc dels nuclis urbans d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, recorda el comunicat emès pel Govern.

A la boca est del túnel, a Encamp, ja està tot a punt esperant que s'acabin les obres a la part massanenca i a l'interior de la infraestructura. Mobilitat preveu que, quan sigui operatiu, passin uns 5.000 vehicles diariament pel túnel i el Comitè de Túnels encara estudia quina serà la velocitat permesa d'aquest, que es preveu sigui d'entre 70 i 80 quilòmetres per hora.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT