PUBLICITAT

Les càmeres de trànsit es dupliquen

  • L'obertura dels túnels de la Tàpia i dels Dos Valires suposaran més punts a vigilar
PEPA GALLEGO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La sala de control de Trànsit. Foto: TONY LARA

En total seran més de 200 càmeres de vídeo les que vigilaran les carreteres generals i els túnels del país, amb les noves infraestructures que es preveu s'acabin al llarg d'aquest any. El Centre Nacional del Trànsit disposa d'una xarxa de càmeres de vídeo per tota la xarxa viària del país. Ara són 50 càmeres les instal·lades a les tres carreteres generals. Pel que fa als túnels, són un total de 60 aparells els que enregistren les imatges del trànsit dins i fora dels túnels del país. Durant aquest any i a partir de l'estiu, amb l'obertura del túnel dels Dos Valires, el de la Tàpia i una de les fases de la desviació de Sant Julià, es preveu que aquest nombre de càmeres, tant les de les carreteres com les dels túnels es dupliquin.

¿Per què tantes càmeres dins d'un túnel? Simplement per garantir una millor seguretat. Al Pont Pla cada 100 metres i ha una càmera (14 en total) que detecta qualsevol incidència dins del túnel. El túnel està digitalitzat tecnològicament i qualsevol incidència es detecta en les pantalles del Centre Nacional del Trànsit. «Si un vehicle porta alguna cosa a la baca i li cau, el sistema detecta una cosa a la calçada que no té protocolaritzat i automàticament la càmera ens indica que és», va explicar Jaume Castells, cap de l'àrea de mobilitat. Tots els racons d'aquest túnel, tant galeries de interconnexions com sobreamples, estan coberts.

Des del Centre Nacional del Trànsit també es fa una gestió del carril prioritari multiús (CPM), creat al 2006, i que combina el pas del bus, motocicletes i taxis amb els vehicles convencionals, en funció dels horaris i del trànsit. És en aquest centre on a través de pantalles gegants es gestiona i vigila que l'afluència del trànsit sigui el més fluïda possible.

A més punts de vigilància, més complicada serà la tasca a les dependències de Mobilitat i més operadors es requeriran. Per això, es preveu que a meitat d'any es publiqui un concurs sobre l'explotació de les noves i actuals infraestructures. El nou concurs serà sobre la licitació de l'explotació de tots els túnels(el Pont Pla, Radio Andorra, Dos Valires, Tàpia, i dels menors) així com de la desviació de Sant Julià més tot el trànsit que ara gestiona el Centre Nacional de Trànsit.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT