PUBLICITAT

A reveure

  • L'objectiu de les pistes d'esquí i del comerç és la fidelització del mercat rus
  • Les pistes d'esquí treballen cada vegada més la prevenció per tal d'evitar incidents
L. F. M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Esquaidors a les pistes de Grandvalira. Foto: TONY LARA

El nou Mister Marshall no és americà, és rus. En general, el turisme rus a la Unió Europea ha crescut molt, segons va explicar l'ambaixador de Rússia a Espanya i Andorra, Alexander Kuznetsov, que va visitar ahir el país el gener passat. En el cas d'Espanya el nombre aproximat de turistes ha passat dels 400.000 al milió, i a Andorra es calculava que al llarg d'aquest hivern en passarien uns 20.000, número que supera el de turistes anglesos. Aquestes xifres són un «reflex del canvi social que ha viscut Rússia», va apuntar Kuznetsov. En aquest sentit, el diplomàtic rus va explicar que aquests turistes «ja no són els nous rics», sinó de «classe mitjana», que cada vegada és més important a Rússia.

De classe mitjana o classe alta, tan Espanya com Andorra esperen aquest mercat amb candeletes i cada any sorgeixen noves estratègies per fidelitzar el client rus.

Vine, queda't i torna

Des de les estacions d'esquí del Principat s'està fent un esforç en aquesta línia. De moment, «és l'inici del mercat rus i per tant, el percentatge de repetidors no és gaire alt ja que estan coneixent diferents ofertes europees», va explicar Xavier Salinas, Director MBD (Mountain Business Development) de Granvalira; ara bé, «és possible que d'aquí dos o tres anys tornin» i es quedin amb el destí que més els hi interessi.

«Trien Andorra per les seves pistes d'esquí i la seva oferta comercial», amb l'objectiu de fidelitzar el client, Grandvalira ha creat un producte específic per al client rus, s'anomena Top class, i «neix de la idea d'oferir no tan sols un monitor, sinó també un assistent, que guia la seva estància a Andorra», va explicar Salinas. «El client rus va com una mica perdut quan arriba, i molts d'ells només parlen rus», a més, el perfil d'aquest turista ha canviat en els últims anys, «ara vénen moltes famílies» i ho volen tenir tot controlat, sense tenir gaire en compte el preu; per aquests motius el Top class «està funcionant molt bé, al turista rus li agrada anar sempre acompanyat, i són molt agraïts».

Actualment Grandvalira ha augmentat un 40% la seva plantilla de monitors russos respecte a l'any passat, i encara preveu augmentar-la més de cara als pròxims anys , ja que el turime rus va en augment «aquest any estem al límit de professors per assolir la demanda».

Seguretat a les pistes

Salinas va explicar que estan «encarant l'escola d'esquí cada vegada més amb temes de seguretat i conscienciació». Pel que fa l'esquiador rus és especialment «llançat i valent», no són novells, per tant «agafen fàcilment confiança»; és per aquest motiu que «insistim en el fet que vagin acompanyats i amb algú que els guiï».

El director de Grandvalira també va comentar que la velocitat en les pistes d'esquí és un dels temes claus avui en dia «fa 20 anys enrera les pistes no estaven xafades com ara, havies de tenir molt bon nivell per agafar velocitat. Ara un esquiador amb un nivell molt inferior pot anar ràpid perquè està tot molt ben preparat», aquest fet, juntament amb la millora del material fan que cada vegada «la gent vagi més ràpid». per aquest motiu cal treballar cada vegada més la prevenció.

«La muntanya no és un parc d'atraccions, té un risc».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT