PUBLICITAT

Controvèrsia en el si dels hotelers per la campanya 'Just Married'

  • La UH fa arribar una carta al Govern amb els punts a millorar i Aleix parla «d'escissió» dins el sector
C. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Dos visitants miren uns cartells informatius amb els hotels del Pas. Foto: el periòdic

La campanya de promoció turística per a la campanya d'hivern Just Married no acaba de convèncer als hotelers. La Unió Hotelera, que va reunir-se aquest dijous, considera que hi ha certs aspectes que caldria haver millorat, i així ho han transmès al Govern en una carta. L'hoteler i president de la PIME, Marc Aleix, va més enllà i va assegurar ahir que la campanya ha comportat una «escissió» dins dels hotelers, entre els que defensen la política low cost i els que aposten per un turisme de qualitat, va exposar. Aleix va definir la campanya com «inacceptable» perquè «afavoreix un sistema que no és viable»: el de preus econòmics.

El portaveu dels hotelers, Joan Antoni Azurmendi, va mostrar-se més moderat al respecte i va lamentar les «crítiques destructives» arribades per una part del sector. Segons Azurmendi, «la campanya és bona perquè el que proposen és la venda de pernoctacions i això ens interessa».També els preus proposats, hotel i forfet a partir de 63 euros per persona, són correctes i atractius per a aconseguir l'objectiu de captar visitants.

Això sí, hi ha dos punts que no comparteixen i així ho han fet arribar a l'Executiu. Per una banda, el fet de no haver pogut participar a l'elaboració d'aquesta campanya. Des d'Andorra Turisme s'havien excusat en el fet que la promoció s'havia fet amb poc temps. I per altra banda, en el tema de les comissions que s'han de pagar a la pàgina web que gestiona les reserves, HotelsBed.

Els hotelers que participen a les promocions han d'abonar el 15% del que guanyin a l'empresa que gestiona la pàgina vineaandorra.com. La Unió Hotelera va plantejar al Govern que aquesta comissió hauria pogut ser del 10%, tot i que Azurmendi va reconèixer que ja estan acostumats a pagar comissions elevades, que poden arribar a ser del 25%. Finalment, pel que fa a la idoneïtat d'HotelsBed, l'hoteler va assegurar que és «la que té millor operativitat i cobertura» per tal de captar el màxim de clients.

«DUES POSTURES» OPOSADES / El president de la PIME, però, assegura que hi ha un important sector dels hotelers que no comparteix aquesta postura de prudència. Va parlar «d'escissió» interna i de «dues postures». La publicitat d'Andorra com a país barat «afavoreix un sistema que no és viable». Hi ha uns hotels que estan rebentant preus i que «maten als companys del costat», en relació als hotels catal·logats amb més categoria. Per aquest motiu Aleix va lamentar que els «diners públics només facilitin la vida» una part del sector.

Mantenint l'esperit crític, el president de la PIME considera que oferint aquesta imatge és molt complicat intentar obrir-se a nous mercats.

Paral·lelament, una política de preus baixos va en detriment de la qualitat del servei, ja que no es poden portar professionals de fora qualificats si no se'ls pot oferir bons salaris. I és que baixar preus als clients implica baixar els sous dels treballadors, va exposar Aleix. L'hoteler va assegurar que una part del sector «s'està revoltant» i que no els importa no haver estat convidats pel Govern a participar a la campanya, «perquè tampoc hi hauríem anat», va assegurar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT