PUBLICITAT

El radar del Túnel dels Dos Valires controlarà la velocitat mitjana

  • Mobilitat preveu l'afluència de 5.000 vehicles diaris en aquest tram regulat en 70 o 80 quilòmetres per hora
P. G.
ENCAMP / LA MASSANA

Periodic
La doble rotonda de la boca est del Túnel dels Dos Valires en el terme parroquial d'Encamp. Foto: TONY LARA

Tot està a punt per instal·lar-se i perquè al dia 1 de juliol el Túnel dels Dos Valires pugui ser ja transitable. A l'espera que acabin les obres de la boca oest de la Massana, després es preveu ubicar les instal·lacions interiors del túnel. Una d'elles és el nou sistema de radar, anomenat per trams, que mesura la velocitat mitjana d'un tram, en aquest cas del túnel. Mobilitat preveu que passin 5.000 vehicles diariament i el Comitè de Túnels encara estudia quina serà la velocitat permesa d'aquests túnels, que es preveu sigui d'entre 70 i 80 quilòmetres per hora.

El nou sistema per regular la velocitat que s'instal·larà als dos tubs del Túnel dels Dos Valires se'n diu radar per tram. «És una tecnologia nova que fa que en un punt determinat el sistema controli la matrícula per darrere i a l'acabament del tram el sistema torna a fer una fotografia i controla la mitjana de velocitat amb el comparatiu amb la velocitat permesa», va explicar Jaume Castells, cap de l'àrea de Mobilitat.

Inicialment el projecte del Dos Valires comptava amb la ubicació de vuit radars en els dos tubs del túnel. Aquest concepte s'ha canviat per la ubicació d'aquest nou sistema de radars per tram que comptarà amb una instal·lació a les dues boques del túnel per poder mesurar aquesta mitjana de velocitat de tots els vehicles que hi passin. En cas que superin la velocitat mitjana, un sensor ho marcarà i es detectarà el vehicle en qüestió.

Segons Mobilitat les previsions per a que tot estigui enllestit serà al proper dia 1 de juliol, dia en el qual es preveu obrir el pas del trànsit en aquest túnel.

«Aquests sistemes compten amb unes avaluacions que faran empreses de fora per validar que la instal·lació està ben feta i per si el conductor vol fer alguna reclamació demostrar que està tot certificat», va explicar Castells.

REDUIR LA VELOCITAT / Amb el radar per trams el que es pretén és evitar que els vehicles que passin cada dia i que coneixen la ubicació dels radars frenen només en el punt de la carretera on coneixen que estan els radars i accelerin un cop passar-los. Aquest sistema controlarà el vehicle des de l'entrada fins la sortida i no es podrà incomplir la velocitat permesa amb frenades i accelerades com sí que passa en altres punts de la xarxa viària del país.

La baixada de la Massana al Túnel del Pont Pla, és un dels trams que des de Mobilitat s'apunta com idoni per ubicar aquest nou sistema. El Ministeri d'Interior compta amb aquesta proposta tot i que encara no té cap partida pressupostària assignada.

En aquest tram d'uns tres quilòmetres de llargària des de l'Oficina Nacional de Trànsit es detecta un excés de velocitat per molts vehicles que coneixen la ubicació del radar i una vegada l'han passat premen l'accelerador fins arribar de nou als radars que hi ha ubicats al Túnel del Pont Pla. Aquest excés de velocitat ha estat la raó principal de molts accidents ocorreguts en aquesta zona (l'any passat es va produir un atropellament mortal en el Túnel de la Pedrera). En aquest sentit des de Mobilitat consideren que els radars d'aquí poden reubicar-se en altres punts de la xarxa viària del país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT