PUBLICITAT

Ordenament estudia el cost per reformar la rotonda del Km 0

  • El punt és considerat com el de més alta sinistralitat i és una prioritat modificar la infraestructura
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Agents de la Policia actuen en la rotonda del Km0 on es va produir una accident amb danys materials i ferits lleus el passat mes d'octubre. A la galeria, els bombers netegen la carretera del liquid vessat en un accident. Foto: EL PERIÒDIC

Volia ser la «Puerta del Sol andorrana» i ha estat un dels punts negres de la xarxa viària del Principat. Ahir la Policia alertava d'un nou accident en aquest punt que va esdevenir el passat dijous entre dos turismes amb el resultat d'una menor ferida. Però lamentablement aquest és un de tants altres xocs i topades que des de fa dos anys i mig venen repetint-se de vegades amb conseqüències greus. Es tracta de la rotonda coneguda com la del Km 0, que uneix les parròquies d'Andorra la Vella i Escaldes i que dóna entrada al carrer de la Unió des de la carretera de l'Obac. L'anterior govern socialdemòcrata ja va alertar que era la més perillosa i que es tenia previst modificar-la. Ara, el ministre d'Ordenament Territorial i Economia, Jordi Alcobé, ha confirmat que el Govern ho té pendent i estudia el cost que pot tenir la reforma d'aquesta rotonda.

L'anàlisi de l'impacte econòmic que pot tenir aquesta reforma és el primer pas per poder tirar endavant una obra que clama la necessitat urgent per la perillositat i risc que suposa. «Som conscients que és un dels punts amb més sinistralitat», va explicar ahir el ministre d'Ordenament Territorial. És evident que la voluntat política de fer la reforma hi és i aquesta hauria de passar tal i com ja va assenyalar l'anterior ministre socialdemòcrata, Gerard Bàrcia, per reduir l'alçada de la rodona i donar una millor visibilitat.

El KM 0, el qual uneix les carreteres generals 1 i 2, és el que s'anomena una rodona cega al tenir una estructura elevada sobre la qual hi ha una part verda i una escultura, dificulta la visibilitat. Aquest fet sumat a que és la rotonda que engoleix més trànsit al Principat, la converteix en la més conflictiva i la que més accidents registra. En algunes ocasions, la problemàtica ve donada pels cotxes que venen de baixada, i que acostumen a fer a una velocitat superior a la permesa.

L'obra, per tant, que està a l'espera que es pressuposti serà la rebaixa d'aquest «fort impacte visual» pel qual va ser dissenyada en el seu moment. Aquesta reducció de volum pretén que doni més visibilitat a una rotonda que amb només dos anys i mig de vida, i amb un pressupost que va costar al govern liberal 534.000 euros, es vol canviar tota la seva fisonomia per fer-ne gairebé una de nova amb l'objectiu principal de millorar la seguretat viària.

Tot i ser infraestructures que permeten la fluïdesa de la circulació, les rodones registren una mitjana d'un o dos accidents per setmana. La del KM 0 és la que fa pujar aquesta mitjana i per aquest motiu es preveu que sigui una obra a fer tot i no estar pressupostada.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT