PUBLICITAT

El Govern espera els vols Barcelona-Andorra el 2013

  • El Consell de Ministres va aprovar ahir les bases del concurs per adjudicar el projecte
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un helicòpter sobrevolant el Principat. Foto: EL PERIÒDIC

«Abans de l'estiu ha d'estar adjudicat el projecte de l'heliport nacional a l'empresa que el construirà, gestionarà i explotarà» durant un període de 30 anys; així ho va anunciar ahir el portaveu del Consell de Ministres, Jordi Cinca. Un cop seleccionada l'empresa, el Govern calcula que la construcció durarà aproximadament 10 o 11 mesos; per tant, l'heliport, «un dels projectes que el cap de Govern va destacar en el seu discurs televisiu» i un «punt important en el procés d'obertura econòmica», podria ser una realitat a la primavera o l'estiu del 2013.

I no tan sols la construcció, també els vols regulars Barcelona-Andorra, ja que els licitadors hauran de garantir la posada d'aquesta línia regular en un termini d'un any, per tant coincidint pràcticament amb la finalització de la construcció. Les bases donen més marge a la línia a Tolosa i a l'aeroport de la Seu d'Urgell, les quals s'hauran de posar en marxa, obligatòriament, en tres anys .

Un cop es publiqui el concurs al BOPA el pròxim dimecres 1 de febrer, les empreses interessades podran presentar els seus projectes fins al 21 de març, després, segons va informar Cinca, «s'analitzaran tots els projectes durant cinc o sis setmanes», preveient que l'adjudicació es pugui fer durant el mes d'abril .

LES BASES / Les empreses que vulguin optar-hi, hauran de presentar el projecte de construcció, gestió i explotació de la infraestructura, així com la proposta de terreny, que pot ser privat o públic. En aquets punt, des de Govern es va dir que es confia en el sector privat per escollir terrenys òptims en les seves propostes, que tinguin en compte totes les condicions orogràfiques, els criteris aeronàutics necessaris, o d'altres criteris com la proximitat amb el punt quilomètric zero del país.

Així doncs, les empreses que concursin hauran de disposar d'un avantprojecte de viabilitat aeronàutica, a més d'incloure un pla de negoci que especifiqui com s'amortitzarà la inversió per tal de garantir la viabilitat del negoci.

El concurs és de caràcter nacional, i l'empresa constructora haurà de ser andorrana, però permet que s'hi pugui presentar una UTE que inclogui alguna empresa estrangera. De fet, els licitadors han de comptar amb algun col·laborador que disposi d'un certificat de transport aeri, tenint en compte que a Andorra no es matriculen helicòpters.

El Govern ha posat com a condició que el concessionari ofereixi línies regulars internacionals amb una freqüència mínima de dos cops per setmana. Abans del primer any ha de posar en marxa la línia Andorra-Barcelona, i abans de tres anys les línies cap a Tolosa i cap a l'aeroport de la Seu d'Urgell, tenint en compte la voluntat de la Generalitat de transformar-lo en uns anys.

Com que es tractarà d'un heliport nacional, les instal·lacions no podran ser exclusives de l'operador, sinó que haurà d'acollir serveis discrecionals, aplicant-los les corresponents taxes.

L'heliport haurà de disposar d'un edifici polivalent amb una zona de passatgers, una zona tècnica, una zona de control de trànsit aeri, i les dependències per al personal de la duana i la policia que hauran de controlar els passatgers.

El ministre Portaveu, Jordi Cinca, va explicar que tot i que han rebut fins a disset demandes d'informació sobre el projecte, fet que demostra que és un tema que «genera expectació», són realistes a l'hora d'esperar una gran quantitat d'ofertes, ja que s'han de conjugar moltes coses i s'ha de veure que sigui un negoci rendible.

LA CARTA SOCIAL EUROPEA / Aquesta setmana es va fer públic l'informe que del Consell Europeu en el qual s'analitzava el comportament del Principat en els 26 articles de la Carta Social europea. D'aquest n'incompleix un, el número 17, el qual fa referència a la protecció dels infants contra maltractaments o abusos, Jordi Cinca va dir que des de Govern valoren l'informe molt positivament però que«cal anar més enllà: «en prenem nota i mirarem que cal fer».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT