PUBLICITAT

Renovat l'acord entre la Massana i Ordino per mantenir la central de compres

  • La iniciativa els ha permès obtenir subministraments amb un estalvi d'entre el 5 i el 40%
EL PERIÒDIC
ORDINO

Periodic
Els cònsols d'Ordino i la Massana signen l'acord per continuar amb la central de compres, ahir Foto: ANA / M. C.

Seguint amb l'objectiu de «fer més amb menys», els cònsols d'Ordino i de la Massana, Ventura Espot i David Baró, van signar ahir el conveni per continuar un any més amb la central de compres mancomunada. La iniciativa els ha permès obtenir subministraments amb un estalvi d'entre el 5 i el 40%, depenent dels productes. Segons van afirmar els dos cònsols, les dues parròquies seguiran treballant per mancomunar o col·laborar en serveis com, per exemple, l'esportiu o el Servei d'Atenció Domiciliaria.

Amb la signatura realitzada ahir al Comú ordinenc, tots dos consistoris seguiran compartint la central de compres fins com a mínim el desembre d'aquest any. Segons van explicar els cònsols Espot i Baró els dos comuns havien detectat necessitats de subministrament semblants, motiu pel qual el 2009 van considerar oportú posar en marxa la central de compres mancomunada per racionalitzar i optimitzar la despesa en béns corrents. Així, en aquests dos anys, els comuns han aconseguit estalvis entre el 5 i el 40% en alguns productes, consolidant-se com una fórmula d'estalvi que permet als governs locals obtenir millors preus.

A més a més, tal i com va destacar Baró, aquesta gestió conjunta també permet «guanyar coherència», homogeneïtzar els articles que utilitzen els treballadors dels dos comuns i mantenir un estoc mínim, ja que és el proveïdor qui assegura el subministrament.

Seguir mancomunant / El cònsol d'Ordino, per la seva part, va afirmar que el Comú de la Massana i el d'Ordino van ser pioners en la gestió conjunta d'alguns serveis i instal·lacions, amb exemples com la deixalleria, l'escola d'art o la de música. Segons Espot, la dinàmica del nou mandat és la de potenciar la col·laboració en tots els àmbits possible entre les dues administracions, va recollir l'ANA. Alguns exemples podrien ser els serveis esportius o el Servei d'Atenció Domiciliaria, en el que es donaria suport a la parròquia on hi hagi més demanda en cada moment.

La central de parteix de la idea de realitzar conjuntament entre els comuns la convocatòria dels concursos per obtenir proveïment de material. Posteriorment, és cada administració qui signa el contracte individualment i va fent les comandes. D'aquesta manera la central optimitza els recursos aconseguint preus més favorables gràcies a les economies d'escala. És a dir, a l'aglutinar més demanda, s'assoleixen estalvis més importants. A més d'aquest estalvi, altres virtuts assenyalades són l'estandarització dels productes que s'utilitzen a les dues administracions parroquials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT