PUBLICITAT

¿Tindrà wifi l'hotel?

  • Un estudi demostra que l'accés gratuït a Internet és un atractiu rendible
  • Cada vegada més clients ho consideren una prestació bàsica a l'hora d'escollir on passar la seva estada
EL PERIÒDIC
ESCALDES ENGORDANY

Periodic
Un dels hotels del Principat que compta amb wifi gratuït. Foto: EL PERIÒDIC

Una família es dirigeix a l'hotel després d'un matí d'esquí i una tarda de compres. Ell ha de rebre un correu important de la feina; la seva filla, que viu pendent del WhatsApp, ja fa estona que fa filigranes amb l'smartphone buscant Internet, i la dona vol saber l'horari de les pel·lícules que fan als cinemes. Però, ¿tindrà wifi l'hotel?

Com bé sabran tots aquells que pernocten habitualment en hotels, la pregunta té més d'una resposta. És una loteria, i per ordre de millor a pitjor, aquestes són les diferents situacions en les quals un es pot trobar: (1) Wifi totalment gratuït, amb un senyal potent i un generós ample de banda; (2) Wifi gratuït però restringit a només un equip per hoste (si viatja amb un tablet o smartphone, pot anar oblidant-se'n); (3) Wifi de pagament, però d'una qualitat considerable i, finalment, (4) Wifi de pagament a preu de caviar i amb connexió de 256 kbps.

El nombre de persones que consideren l'accés a Internet com un element discriminador a l'hora d'escollir un hotel és cada vegada superior. A més, un estudi realitzat per experts en empresa i turisme, titulat Improving hotel ratings by offering free Wi-Fi ha demostrat que la satisfacció general del client a l'hotel es veu incrementada com a mínim un 8% per aquest simple element. Així doncs, més clients i més satisfets.

Des de la Unió Hotelera d'Andorra tenen clara la importància d'aquesta prestació. «Als hotels d'Andorra està molt estandaritzat», va explicar el portaveu dels hotelers, Joan Antoni Azurmendi, ja que «cada vegada més el client mira si l'hotel té wifi, i si no, no els interessa». El portaveu considera l'atractiu del wifi un diferencial a l'hora d'escollir hotel «tan important com pot ser el fet d'oferir una zona SPA, una piscina, etc».

Així doncs, la importància de que els hotels tinguin aquesta prestació està clara i estesa al Principat. Ara bé, el que no està tan clar és si ha de ser o no de pagament. Segons Azurmendi cada hotel «ho administra en funció de les seves necessitats i de la seva competència», però també va afegir que «amb l'actual guerra de preus, molts són lliures».

En aquest sentit, un article publicat a The Guardian explicava que cada vegada són més els bars i cafeteries en el Regne Unit que empren el wifi gratuït com una forma de fidelitzar i atreure a la clientela, que una vegada en els seus establiments, consumeixen altres elements que aporten veritable rendibilitat al negoci. Una mica d'això en saben a Starbucks o McDonalds, que porten ja cert temps oferint wiri gratis il·limitat a tots els seus clients.

Així doncs, tal i com deia José mendiola en el seu article Wifi gratis, la gran oportunidad de la hosteleria, el wifi gratis hauria de ser considerat com una oportunitat de negoci indirecte més que com una excusa per augmentar la factura del client, i encara més quan no deixen d'augmentar els gadgets que ens acompanyen i que requereixen d'accés a la xarxa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT